بادغیس با ساخت بندر تجاری میان ترکمنستان و افغانستان شکوفا می‌شود

بندر تجاری که میان افغانستان و ترکمنستان در ولایت بادغیس قرار است ایجاد شود می‌تواند این ولایت را به رشد اقتصادی و خودکفایی برساند.

به دستور رهبر امارت اسلامی، سرپرست وزارت سرحدات افغانستان همراه با هیاتی از محل احداث راه ترانزیتی میان افغانستان و ترکمنستان بازدید کرد.

نتایج این بررسی همراه با تاثیرات مثبت آن و مشکلات مردم به مقام رهبری امارت اسلامی فرستاده شده و حالا فرمان کار ساخت این بندر باقی مانده است.

بندری که در حکومت گذشته بارها مردم بادغیس خواستند تا کار آن آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، جلال‌الدین حقانی، رئیس اتاق صنعت و تجارت بادغیس در مصاحبه با خبرگزاری وطن24 گفت: «احداث این بندر در ولایت بادغیس باعث رشد اقتصادی و تحولات مثبتی در زندگی مردم در پی خواهد داشت».

تحولاتی که در آن مردم این ولایت می‌توانند محصولات زراعتی و مواشی خود به کشورهای خارجی به طور مستقیم بفرستند و در مقابل کالاهای مورد نیاز این ولایت با قیمت مناسبتر در بازارهای این ولایت وارد می‌شود.

پسته که مشهورترین محصول زراعتی بادغیس است با احداث این بندر می‌تواند به صورت مستقیم و با نام این ولایت به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر شود.

همچنین با ایجاد این بندر، ولایت بادغیس به سمت صنعتی شدن می‌رود و تاجران و سرمایه گذاران به دلیل افزایش صادارت و واردات در این ولایت دست به سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های تولیدی بزرگ می‌زنند.

این روند باعث می‌شود برای باشندگان محروم بادغیس زمینه کار ایجاد شود.

این بندر در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس قرار است ایجاد شود.

به گفته سخنگوی امارت اسلامی کارهای اداری و هزینه ساخت این بندر از سوی حکومت مشخص شده است و هیاتی هم برای ارزیابی موقعیت آن فرستاده شده و نتایج آن به رهبری امارت اسلامی فرستاده شده است.

حالا برای ساخت این بندر تنها دستور آغاز کار عملی آن لازم است تا ولایت بادغیس از وضعیت بد اقتصادی که وجود دارد، رهایی یابد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.