انتقال یک قرار گاه بزرگ ارتش از گلران به کهسان هرات/طالبان ادعا دارند سقوط دادیم

پایگاه ارتش در غرب افغانستان  از انتقال یک قرارگاه نیروهای ارتش از ولسوالی گلران هرات به ولسوالی کهسان این ولایت خبر ‌‌‌می‌‌دهد.

به گزارش سایت خبری وطن24، خبرنامه‌ای که ارتش به رسانه‌ها فرستاده آمده: این قرارگاه به اساس فیصله وزارت دفاع ملی کشور و شورای نظامی هرات تخلیه شده است.

خبرنامه افزوده این قرارگاه مربوط به لوای پنجم سرحدی قول اردوی 207 ظفر بوده که از روستای “کاریز الیاس” ولسوالی گلران هرات به روستای “کمانه” ولسوالی کهسان انتقال داده شده است.

در خبرنامه گفته شده انتقال این قرارگاه به ولسوالی کهسان جهت تأمین امنیت بهتر جان و مال باشندگان هر دو ولسوالی می‌‌‌‌باشد.

در این میان گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ی از فتح این پایگاه به دست جنگجویانش خبر می‌دهد.

گروه طالبان ادعا کرده در پی حمله این گروه بالای پوسته “الیاس کاریز” در گلران هرات، پوسته با مقداری از تجهیزات به جا مانده نیروهای امنیتی به دست آنان افتاده و نیروهای دولتی ساحه را تخلیه کرده‌اند.

مسئولان امنیتی در مقابل این ادعای طالبان چیزی نگفته‌اند.

با این وجود در خبرنامه ارتش تاکید شده که قبل از انتقال این قرارگاه تمام ارزیابی‌ها در این زمینه صورت گرفته بود و این روند به شکل مصئون انجام شده است.

در ادامه این خبرنامه آمده تمام سلاح‌ها، تجهیزات و پرسونل به شکل درست به قرارگاهی که از قبل تصمیم گرفته شده انتقال پیدا کرده است.

در این اواخر حملات مخالفان مسلح دولت در بیشتر ولسوالی‌های هرات افزایش پیدا کرده و نگرانی باشندگان این ولایت را در پی داشته است.

هر شب و هر روز حملات طالبان در گوشه و کنار هرات بالای نیروهای امنیتی جریان دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.