امریکایی‌ها اعتماد گذشته را به ارتش خود ندارند

یک سازمان نام آشنا در ایالات متحده اخیراً نتایج یک نظر سنجی را منتشر کرده که در آن نشان می‌دهد امریکایی‌ها دیگر به ارتش کشورشان مانند گذشته باور ندارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، بنیاد و موسسۀ ریاست جمهوری رونالد ریگان گفته است که تنها ۴۵ درصد از مردم امریکا که در نظرسنجی شرکت کرده بودند “اعتماد زیادی” به ارتش دارند و این در حالی است که این رقم دو سال پیش ۷۰ درصد و ۹ ماه پیش ۵۶ درصد بود.

بنیاد ریگان یک سازمان مطرح محافظه‌ کار از حزب جمهوری ‌خواه است.

نتیجه نظرسنجی این بنیاد نشان می‌دهد که اعتماد به ارتش امریکا توسط شهروندانش به شدت کاهش یافته و به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

طبق گزارش‌ها، ارتش امریکا در گذشته قابل اعتمادترین نهاد میان امریکایی‌ها به شمار می‌رفت.

با این حال، این درصد از نتایج نظرسنجی نسبت به سال ۲۰۲۱ بالاتر است؛ در آن نظرسنجی تنها ۳۷ درصد از امریکایی‌‌ها به ارتش اعتماد “بسیار” یا “بسیار زیاد” داشتند. این کمترین امتیاز از سال ۲۰۰۱ تا کنون است.

نارضایتی و احساسات منفی که با خروج ناگهانی نیروهای امریکایی از افغانستان و هرج و مرج متعاقب آن در این کشور از جمله دلایلی عنوان شده که باعث بی اعتمادی مردم به ارتش امریکا شده است.

نظرسنجی‌های متعددی نشان دادند که امریکایی‌ها این جنگ‌ها را یک شکست تمام عیار برای کشور خود می‌دانند.

همچنین نتایج نظرسنجی بنیاد ریگان نشان داد که ۵۹ درصد از امریکایی‌ها معتقدند جنگ اساساً “یک شکست” بوده و نمی‌تواند یک نتیجه تصادفی باشد.

جالب است که ۴۹ درصد شرکت کنندگان، جو بایدن را به دلیل مدیریت و اجرای بد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مقصر می دانند.

۲۰درصد هم معتقدند که این خروج نتیجه برنامه‌ریزی ضعیف نظامی بوده است. ۱۳ نیروی امریکایی در جریان خروج از افغانستان کشته شدند.

چندی پیش شماری از نیروهای ارتش به دلیل نارضایتی مدال‌های خود را دور انداخته و از کشورهایی که در آن جنگیده‌اند معذرت خواهی کردند.

گزارش‌هایی هم منتشر شده بود که نشان می‌داد تعداد زیادی از افسران بازنشتۀ ارتش امریکا با مشکلات روانی حادی روبرو هستند و تعدادی هم اقدام به خود کشی کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.