اشرف غنی با مایک پمپئو دیدار کرد

رییس جمهور غنی با مایک پمپئو  وزیر خارجه امریکا در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری پس از ورود آقای پمپئو به کابل در تویتر خود گفته است که رییس جمهور غنی با آقای مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا دیدار کرد.

آقای صدیقی افزوده:”درین دیدار هر دو جانب در رابطه به پروسه صلح، اقدامات بعدی درین روند، اجماع منطقوی بخاطر صلح افغانستان، و همچنان وضعیت امنیتی و سیاسی جاری در کشور، بحث و تبادل نظر کردند.”

آقای پمپیو ظهر امروز دوشنبه (4 حمل) به منظور گفتگو با رهبران سیاسی افغانستان وارد کابل شد.

حل اختلافات سیاسی ناشی از برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری، آغاز گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان و راهکار‌های تطبیق توافقنامه امریکا و طالبان، از اهداف سفر پمپئو به کابل خوانده شده است.

این در حالی است که گفتگو میان محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله به منظور حل اختلافات سیاسی تاهنوز نتیجه نداده و احتمالاً یکی از اهداف آقای پمپیو حل این اختلافات باشد.

سفر آقای پمپئو به کابل همچنین زمانی صورت می‌گیرد که روز گذشته نخستین نشست نمایندگان طالبان و دولت افغانستان به شکل کنفرانس ویدئویی انجام شد.

دولت افغانستان گفته در این نشست روی کاهش خشونت، مذاکرات مستقیم و آتش بس دایمی بحث شده است.

شورای امنیت ملی کشور نیز تایید کرده که رهایی زندانیان دو طرف نیز از موضوعات مورد بحث دو طرف بوده است.

وزیر خارجه امریکا در حالی وارد کابل می‌شود که پیش از این جان کری وزیر خارجه سابق امریکا اختلافات انتخاباتی میان اشرف غنی و عبدالله را در سال 2014 حل کرد که در نتیجه آن حکومت وحدت ملی در افغانستان شکل گرفت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.