از همه‌ به جز اشرف غنی خواستیم برگردند

سخنگوی کمیسون تماس گفته است از زمان به وجود آمدن این اداره به تمام مقام‌های و شخصیت‌های افغان در خارج در خواست بازگشت شده و تاکنون 370 تن از این شخصیت‌ها به افغانستان برگشتند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از آژانس دولتی باختر، احمد‌الله وثیق، سخنگوی کمیسون تماس با شخصیت‌ها در سفری که به هرات داشت، گفته که از زمان ایجاد این کمیسیون تا کنون ۳۷۰ تن شامل( وزیران، معینان، نمایندگان پارلمان، کارمندان امنیت ملی، خبرنگاران و چهره‌های مطرح‌ سیاسی ) دوباره به کشور برگشتند.

او می‌ افزاید که کمیسیون تماس با شخصیت‌ها به اساس فرمان رهبر امارت اسلامی ایجاد شده و تا برگشت تمام افغانان به کشور به کارش ادامه و تلاش خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون تماس می‌گوید تا کنون از طریق این کمیسیون به همه‌ی شخصیت‌ها سیاسی نظامی،  و خبرنگاران به جز “محمد اشرف غنی” پیام دعوت به کشور فرستاده شده‌است.

آقای وثیق در این گفت‌وگو اش به دعوت امیر اسماعیل خان هم اشاره کرد.

او بیان کرده که امارت اسلامی و کمیسیون‌تماس از “امیرمحمد اسماعیل‌خان” خواسته است تا به هرات و یا کابل برگردد.

احمد الله وثیق افزود که بر حسب لزوم از افراد برگشت شده که نخبه و مسلکی باشد از سوی امارت اسلامی به کار در نظام گماشته می‌شوند.

موصوف می گوید افراد که به کشور آمده‌اند در سفر دوباره شان به خارج از کشور نیز هیچ‌ ممانعتی  وجود ندارد.

در پایان این گفت‌وگو بار دیگر آقای وثیق از شهروندان کشور، بویژه‌ سیاسیون، چهر‌ه‌های نخبه و علمی خواست تا به کشور بمانند و در کنار همدیگر در آبادی و بیشرفت کشور تلاش کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.