از سالروز ولادت دُخت نبی مکرم اسلام (س) با برنامه‌های مختلفی در هرات بزرگداشت شد

از ولادت با سعادت حضرت زهرا (ُس) و روز مادر طی برنامه‌ها و محفل‌های متفاوتی در نقاط مختلف ولایت هرات گرامی‌داشت به عمل آمد.

روز گذشته یکشنه (20 جمادی‌ الثانی) مصادف بود با فرخنده میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) دخت نبی مکرم اسلام (ص).

فرهنگیان، علمای دین و باشندگان هرات با برگزاری برنامه‌های جشن و سخنرانی از این روز گرامی‌داشت به عمل آورده و از حضرت زهرا (س) به عنوان بزرگ بانوی اسلام و عامل وحدت در میان مسلمانان یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، روز گذشته محفل بزرگ جشن در تکیه‌خانه امام زاده مظهر شهر هرات برگزار شد.

در این محفل سخنرانان حضرت زهرا (س) را یگانه یادگار پیامبر در میان امت اسلامی یاد کرده و تاکید کردند که حضرت زهرا (س) باید عامل وحدت امت مسلمه باشد.

در این محفل صدها تن از باشندگان شهرهرات حضور داشتند و محفل با توزیع طعام به عاشقان اهلبیت عصمت و طهارت خاتمه یافت.

از جانبی هم محفلی به مناسبت تجلیل از روز ولادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه (علیها سلام) در مدرسه حجتیه جبرئیل هرات و با حضور صدها تن از باشندگان این منطقه برگزار شد.

در این محفل علاوه بر سخرانی پیرامون جایگاه حضرت زهرا (س) برنامه اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کتاب تعلیم وتربیت در اسلام اثر شهید مطهری و اهدای جوایز به پنچ تن از برگزیدگان مسابقه مقاله نویسی اهدا گردید.

در کنار این از ولادت حضرت زهرا (س) در نقاط مختلف ولایت هرات از جمله مسجد النبی، مسجدالرسول، شهرک امام فخر رازی و شماری دیگر از تکیه خانه‌ها و مساجد ولایت هرات گرامی داشت شد.

 

 


 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.