ادامه تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به مواضع انصارالله یمن

شبکه یمنی «المسیره» بامداد پنجشنبه گزارش داد که آمریکا و انگلیس منطقه «الجبانه» در شمال بندر الحدیده را هدف حملات تجاوزکارانه قرار دادند.

در ادامه شبکه «سی‌بی‌اس» بامداد پنجشنبه مدعی شد که جنگنده‌های آمریکایی در حمله به الحدیده، ۱۰ فروند پهپاد ارتش یمن را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، شب گذشته برای چندمین بار ائتلاف به رهبری آمریکا بالای مواضع انصارالله یمن در غرب یمن حمله کردند.

برخی منابع محلی گفتند دست‌کم ۱۵ مرتبه به غرب یمن حمله شده است.

پس از این حمله پنتاگون اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «گرانت شاپس» همتای انگلیسی او بامداد پنجشنبه دیدار و درباره وضعیت امنیتی دریای سرخ گفتگو کردند.

طبق این بیانیه، آستین از شاپس به دلیل حمایت انگلیس از ائتلاف آمریکایی برای انجام تجاوز نظامی به یمن تشکر کرده است.

این حمله درحالی صورت می‌گیرد که یمن نیز در بیست و چهار ساعت گذشته دو کشتی جنگی آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور، یک کشتی تجاری امریکاییKOI» » را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود، با چندین موشک دریایی که مستقیماً به این شناور اصابت کرد، هدف قرار دادند.

این عملیات چند ساعت پس از آن صورت گرفت که نیروی دریایی یمن ناوشکن امریکایی را نیز با چند موشک در دریای سرخ هدف قرار داده بود.

سریع افزود: ما در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، در حمایت و همبستگی با برادران‌مان در نوار غزه و در پاسخ به تجاوزات امریکا و انگلیس به کشورمان به عملیات‌ها ادامه می دهیم.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.