اداره کار و امور اجتماعی هرات 9 هزار کودک کارگر و نیازمند را سرشماری کرده است

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم افغان، رئیس کار و امور اجتماعی هرات می‌گوید: ریاست کار و امور اجتماعی هرات با همکاری مؤسسات و دیگر نهادهای کمک کننده توانسته 9 هزار کودک کارگر و نیازمند را در سراسر این ولایت سرشماری کند.

به بیان او، از این میان کودک دو هزار تن آنان که نیاز جدی به آموزش و تربیت داشته باشند به همکاری مؤسسات کمک کننده زمینه پرورش و فراگیری برای‌شان فراهم می‌شود.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات تأکید کرد که هفت هزار تن دیگر از این کودکان با همکاری  نهادها و دیگر موسسه‌ها مشممول فرصت‌های آموزشی خواهند شد.

در همین حال رحمت‌الله خطیبی، سرپرست پرورشگاه پسرانه خواجه عبدالله انصاری می‌گوید: در این پرورشگاه تعداد 150 پسر و در بخش دخترانه آن 85 دختر نگهداری می‌شوند.

وی افزود کودکانی که در این پرورشگاه نگهداری می‌شوند کسانی هستند که خانواده‌های شان با مشکلات زیادی اقتصادی مواجه بوده و یا هم شماری از آنان خانواده‌های خود را از دست داده‌اند.

او خاطرنشان کرد غذای این کودکان از طرف ریاست کار و امور اجتماعی هرات و بعضی از تاجران این ولایت تأمین می‌شود.

آقای خطیبی یادآور شد برای تمام کودکانی که اکنون در پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری نگهداری می‌شوند زمینه درس و تعلیم فراهم خواهد شد.

سرپرست پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری در هرات گفت تا سِن 17 سالگی در این پرورشگاه از کودکان مواظبت صورت می‌گیرد.

هم اکنون هزاران کودک در ولایت هرات به دلیل فقر اقتصادی، مصروف کارگری هستند که بسیاری از آنان تن به کارهای شاقه و دشوار هم می‌دهند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.