اداره ملی استندرد 13 تانکر دیگر تیل را بازهم به ایران بازگرداند

اداره ملی استندرد در اعلامیه‌ای خبر داده که 13 تانکر تیل از بندر میل 78 فراه به دلیل دارا نبودن معیارهای اداره استندرد به ایران بازگشت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اداره ملی استندرد در خبرنامه‌ای نوشته است که این 13 تانکر امروز (چهارشنبه، 22 قوس) به دلیل عدم نداشتن کیفیت مناسب مواد نفتی به کشور ایران بازگشتانده شده است.

به نقل از خبرنامه، اداره ملی استندرد با تطبیق راه‌کارهای فنی تواسنته است از واردات مواد نفتی بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری کنند.

همچنین این اداره از تمام تاجران خواسته تا کالاهایی را وارد کنن که مطابق به استانداردهای ملی باشد.

قبل از این، احمد معروف خانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت ایران گفته بود افغانستان به هیچ وجه نمی‌تواند معیار کیفیت مناسب فرآورده‌های نفتی را تعیین کند؛ زیرا آنها برای خود استندرد تعیین کرده‌اند که از لحاظ مسلکی قابل اعتماد نیست.

اما اداره ملی ستندرد این گفته‌ها را رد کرده و گفته است که در تمام مرز‌های کشور لابراتوراهای مجهز وجود دارد که میزان کیفیت مواد را سنجش می‌کند.

این اداره افزوده است که تمامی کالاهایی که مطابق با معیارهای اداره ملی استندرد افغانستان مطابقت نداشته باشد، اجازه وارد شدن به کشور را ندارد و از همه کشورهای همسایه، خواسته است که  به جای انتقاد بی‌اساس، مراقب کیفیت کالاهای صادراتی خود باشند.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته هم، بارها تانکرهای مواد نفتی بی‌کیفیت از سوی اداره ملی استندرد بازگشت داده شده بود.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.