آگاهان: پذیرفته شدن اعتمادنامه سفیر افغانستان در چین مرحله جدیدی از توسعه مناسبات با منطقه و به نفع افغانستان است

به دنبال پذیرفته شدن اعتمادنامه‌ی سفیر افغانستان از سوی رئیس جمهور چین، آگاهان سیاسی و فعالان هرات می‌گویند که امارت اسلامی افغانستان وارد مرحله‌ی جدیدی از توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی با منطقه و جهان شده است.

سهیل هروی، آگاه سیاسی در هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «تقدیم اعتمادنامه سفیر امارت اسلامی در چین به رئیس جمهور این کشور و پذیرفته شدن آن، نشان می‌دهد که کشور چین به عنوان یک قدرت مهم در منطقه و جهان مسیر جدید دیپلماتیک با حکومت فعلی افغانستان را در پیش گرفته و به گسترش مناسبات در چارچوب روابط رسمی سیاسی ادامه می‌دهد».

آقای هروی ادامه داد که کشورهای منطقه از جمله چین با توجه به عملکرد افغانستان و امارت اسلامی نتیجه‌گیری کرده‌اند و ما هر روز شاهد افزایش تعامل کشورها با افغانستان در چارچوب رسمی و دیبلماتیک هستیم.

وی ادامه داد که گسترش مناسبات سیاسی به نفع منطقه است و رویکرد چین از اوایل روی کار آمدن امارت اسلامی تا امروز نشان می‌دهد که این کشور حامی ثبات سیاسی و اقتصادی در افغانستان است.

از نظر آقای هروی، کشورها بر اساس آنچه در افغانستان می‌گذرد قضاوت کرده و عمل می‌کنند و دست‌آوردهای ملموس امارت اسلامی در حوزه‌های مختلف راه را برای آینده روشن افغانستان و منطقه مهیا کرده است.

او علاوه کرد که قطعا افغانستان امروز برای هیچ کشوری خطر امنیتی ندارد و رویکرد فعلی امارت اسلامی در برابر جهان و منطقه پیام‌های روشن به آنعده از کشورها ارسال می‌کنند که نمی‌خواهند افغانستان از سیاه‌چال عقب ماندگی و جنگ بیرون شوند.

وی تاکید کرد که امارت اسلامی افغانستان امروز از سوی خیلی از کشورها به نوعی به رسمیت شناخته شده و روابط منظم سیاسی دارد؛ باید افغان‌ها با درک این موضوع که افغانستان مستقل و با ثبات آینده همه را تضمین می‌کنند به کشور بازگشته و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

ادامه در گفتگوی صوتی با سهیل هروی:

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.