آمریکا ذلیلانه رفت/افغان‌ها در آزمون بزرگ تاریخی قرار دارند

علمای دین در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته در هرات گفته‌اند که حضور چندین ساله آمریکا در افغانستان ثابت ساخت که اهداف جز ایجاد نفاق و غارت منابع طبیعی کشور نداشته و با خروج خفت‌بار آنان زمان آن رسیده که افغان‌ها با درس گرفتن از تاریخ گذشته‌ی شان، یک نظام مقتدر و همه‌شمول ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام رضایی، خطیب مسجد جامع توحید شهرک رازی هرات در خطبه نماز جمعه روز گذشته گفت که تاریخ ثابت کرده که هر ابر قدرتی پا به افغانستان گذاشته بعد از گذشت چند مدتی خفت‌بار این کشور را ترک کرده‌است.

به گفته آقای رضایی ایالات متحده آمریکا هم که با حضورش چند ساله‌اش در افغانستان جز ویرانی و بدبختی چیزی به میان نیاورد، حالا با تلاش ملت افغانستان ذلیلانه این سرزمین را ترک کرده‌است.

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد که بار دیگر ملت افغانستان در یک آزمون تاریخی دیگر قرار گرفته و با شکست یک ابر قدرت ظالم، خود شان مکلف به تعیین سرنوشت شان شده‌اند.

به بیان رضایی، نباید رهبران افغانستان چه از طالبان و چه از رهبران دیگر، فرصت سوزی کنند و فرصت طلایی پیش‌آمده برای تحقق صلح در کشور را با تمامیت‌خواهی و تک‌گرایی قومی از دست بدهند.

آقای رضایی، خطاب به رهبران کشور افزود: ملت فقیر و ستم دیده‌ای افغانستان چشم به تصمیمات شما دوخته و با تصمیم جامع و همه‌شمول تلاش شود که از فرار مغزها، بیرون شدن سرمایه‌های مادی و نیروی بشری تربیت شده کشور در طول بیست‌ سال گذشته جلوگیری شود.

وی در ادامه صحبت‌ها هم‌چنین گفت اگر رهبران افغانستان به یک تصمیم مشترک برای آینده‌ای روشن در کشور دست نیابند، یقینا دوباره نظام‌های مستبد و تمایت‌خواه، با استفاده از شکاف پیش‌آمده بین مردم افغانستان استفاده سوء کرده و این کشور را اشغال خواهند کرد.

این گفته‌ها در حالی از بلندگوهای مساجد گفته می‌شود که قرار است به زودی از سوی رهبران طالبان نظام و دولت آینده کشور اعلام شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.