یک مقام پاکستانی: گذرگاه‌ها باز نشود، بازار افغانستان به‌طور دایم از دست می‌رود

یک مقام گمرک پاکستان هشدار داده است که با مسدودماندن گذرگاه‌ها، ممکن است کالاهای پاکستانی بازار افغانستان را «برای همیشه» از دست بدهند.

گذرگاه‌های افغانستان و پاکستان اوایل هفته‌ی گذشته از سوی پاکستان مسدود شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، رسانه دان‌نیوز پاکستان گزارش داده است که بیش از ۱۰۰ موتر باربری مملو از میوه، سبزیجات و سایر کالاهای فاسدشدنی از تورخم به پیشاور بازگشته‌اند.

این رسانه به نقل از مجیب‌الله شینواری، مسئول ترخیص گمرک پاکستان نوشته: «به‌دلیل تنش‌های مرزی بین پاکستان و ایران و همچنین عدم علاقه‌ی بخشی از مقام‌های پاکستانی به تسهیل سیاست ویزا برای رانندگان افغانستان، گفت‌وگوها برای بازگشایی تورخم کاهش یافته است.»

وی گفته است که تعدادی از رانندگان اهل افغانستان و دستیاران آنان با ویزای معتبر در پاکستان در ترافیک گیرمانده‌اند و موترهای حمل‌ونقل برخی از پاکستانی‌ها با وجود داشتن مدارک مورد نیاز در آن‌سوی مرز متوقف شده است.

این مقام گمرک پاکستان گفته است مسدودماندن گذرگاه‌ها میلیاردها روپیه خسارات داشته است.

او هشدار داده است که کالاهای پاکستانی ممکن است برای همیشه بازار افغانستان را به دیگر همسایگان افغانستان ببازد، زیرا تعداد زیادی از تجار افغانستان قبلا برای اقلام ضروری به همتایان ایرانی خود سفارش داده‌اند.

چند روز قبل پاکستان پاکستان به صورت یک‌جانبه مرزهایش با افغانستان را بست و در حال حاضر گفتگوها روی بازگشایی نتیجه نداده است.

امارت اسلامی گفته که در صورت عدم توافق در گفتگوها، ممکن است مرزهای افغانستان به‌طور دایم بروی پاکستان بسته شود.

ماه‌های قبل نیز به دلیل بسته بودن مرز، صدها موتر باربری روزها در دو طرف مرز گیر ماندند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.