گوترش: افغانستان در زمینه امنیت و جلوگیری از کشت مواد مخدر پیشرفت داشته است

انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در ایکس نوشته که افغانستان در زمینه امنیت، فساد و جلوگیری از کشت مواد مخدر پیش‌رفت‌های داشته و این کشور نیاز به کار بیش‌تر دارد.

انتونیو گوترش افزوده که جامعه جهانی باید به تلاش‌های خود ادامه دهد تا حقوق همه افغان‌ها از اولویت‌های مقام‌های حکومت سرپرست  افغانستان باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، گوترش این گفته‌ها را در نشست روز گذشته در قطر نیز بیان کرده بود.

نشست دو روزه به میزبانی سازمان ملل متحد درباره افغانستان روز گذشته در قطر با حضور نمایندگان 27 کشور جهان و نمایندگان جامعه مدنی افغانستان برگزار شد.

در پایان این نشست، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طی کنفرانس خبری به نتیجه این نشست پرداخته و گفت که موضوع جهان در قبال امارت اسلامی روشن است.

او تاکید کرد که لازم است کارهای بیشتری برای افغانستان صورت بگیرد. این نشست بسیار سودمند بود و نیاز است که صدای مردم افغانستان شنیده شود.

وی علاوه کرد که افغانستان باید کشوری برای همه مردم آن باشد و دولت همه‌شمول با مشارکت همه‌ اقوام تشکیل شود. ما خواهان افغانستانی هستیم که با خودش و با همسایگان خود در صلح باشد.

وی در ادامه افزود که در برخی بخش‌ها از جمله مبارزه با کشت مواد مخدر و مبارزه علیه داعش کارهای خوبی نیز صورت گرفته است که لازم بیشتر روی آن تمرکز شود.

نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و چین نیز در این نشست بر تعامل بیشتر با افغانستان تاکید کرده و تحریم علیه افغانستان را نادرست خواندند.

یو شیائویونگ، نماینده چین برای افغانستان در نشست دوحه گفت که جامعه بین‌المللی اینجاست تا به مردم افغانستان کمک با هم گفتگو و تعامل کنند و سرنوشت خود را به دست بگیرند، نه اینکه چیزی به آن‌ها تحمیل کند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.