گفتگو با دکتر احمدی: صدای جنگ طلبی مردود است/ اعتماد مردم به رهبران حکومت گذشته از بین رفته است

کارشناسان سیاسی در هرات هرگونه صدا برای جنگ طلبی در کشور را غیرمسئولانه خوانده و می‌گویند بیشتر رهبران حکومت‌های گذشته به دنبال منافع فردی و برآورده کردن خواسته‌های خودشان هستند.

فضل‌احمد احمدی، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گوید که بهتر است که در سکوهای جهانی بحث‌های سیاسی و راه‌های مدنی برای پایان دادن به مشکلات افغانستان مطرح شود نه جنگ و طلب مردم برای پیوستن به آن.

او می‌گوید که مردم دیگر استقبال کننده جنگ در کشور نیستند و وضعیت افغانستان نیز اقتضای چنین مواردی را ندارد. «در گذشته اگر جنگ‌های رخ داده بر اساس مصالحی بوده ولی فعلا امکان جنگ در افغانستان وجود ندارد؛ به صورت اساسی مردم حمایت‌گر جنگ دیگری در کشور نیستند ضمن این‌که به دنبال برابری و تامین حقوق شان هستند.».

وی اضافه می‌کند که از گذشته تا کنون ثابت شده که اکثر رهبران خارج‌نشین که البته در بیست سال گذشته فرصت‌های بی‌شماری برای خدمت داشتند، به دنبال منافع فردی بودند.

آقای احمدی خاطر نشان می‌کند برآیند تمامی این موضوعات از جمله تلاش برای آغاز جنگ در افغانستان رسیدن به منافع فردی و برآورده کردن خواسته‌های فردی است نه خدمت به مردم و یا پیشرفت کشور.

از نظر وی، رهبران حکومت‌های گذشته هیچ خدمت شایسته‌ و بایسته‌ای برای مردم انجام ندادند و به همین دلیل مردم دیدگاه مساعدی نسبت به آنان ندارند.

این درحالی است که طی چند روز گذشته در نشست‌های متعددی رهبران خارج‌نشین بر احتمال گسترش جنگ در افغانستان تاکید کردند.

موضوع که از نظر کارشناسان سیاسی بیشتر منافع فردی آنان و تلاش دوباره رهبران جمهوریت برای رسیدن به قدرت و ثروت را نشان می‌دهد.

صوت گفتگو:

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.