گشایش نمایشگاه 53 غرفه‌ای تولیدات صادراتی هرات

این نمایشگاه در قلعه اختیارالدین هرات برای سه روز به روی بازدید کنندگان باز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مریم جامی الاحمدی، مسئول اتاق تجارت زنان در زون غرب می‌گوید: “نمایشگاهی که امروز دایره شده حاوی 53 غرفه می‌باشد که از جمله 23 غرفه آن مربوط زنان تجارت پیشه است.”
به گفته او هم اکنون به تعداد 220 تن از زنان تجارت پیشه در زون غرب ثبت این اداره می‌باشد.
وی افزود 30 تن از این زنان جواز فعالیت‌شان را از اتاق تجارت و صنایع زنان به دست آوردند که به شکل حرفه‌ای کارشان را آغاز کرده‌اند.
مسئول اتاق تجارت زنان در زون غرب اضافه کرد تجارتی را که زنان انجام می‌دهند نسبت به تجارت مردان کوچکتر می‌باشد.
خانم جامی الاحمدی یادآور شد زنان تجارت پیشه بیشتر در بخش‌های زعفران، فارم مرغ داری، قالین و جواهرات دست آوردهای زیادی داشته‌اند.
او از دولت و دونرها خواست که زنان را در بخش‌های تجارت همکاری کنند و دستگاه‌های پیشرفته‌ای را که ضرورت دارند در اختیار شان قرار دهند.
در هیمن حال عبدالصبور رحمانی، رئیس ریاست زراعت هرات می‌گوید: “کالاهای که از این ولایت به دیگر کشورها صادر می‌شود رو به افزایش بوده و این کار یک دست آورد خوبی است.”
به گفته او در سال روان صادرات هرات به کشورهای ایران، عراق، مسکو، چین و کشورهای اروپایی بوده است.
وی خاطرنشان کرد کالاهای صادر شده از این ولایت بیش از 30 قلم بوده که کشمش، بادام، جلغوزه از آن جمله است.

از سویی هم صدیقه تمسکی، یکی از زنان تجارت پیشه هرات می‌گوید: “تولیدات مان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم گیری داشت و این همه دست آورد‌ها برگزاری چنین نمایشگاه‌ها می‌باشد.”
این خانم تجارت پیشه افزود اگر این نمایشگاه‌ها نمی‌بود شاید وی هرگز دست به چنین کاری نمی‌زد.
او خاطر نشان کرد کالاهای را که این بار به این نمایشگاه آورده چند قلم آن نسبت به گذشته جدید بوده وی دلیل این کارش را تشوق مردم می‌خواند.
به باور او مردم نسبت به گذشته بیشتر به تولیدات داخلی علاقمند شده است.

خانم تمسکی از شهروندان می‌خواهد که به عوض جنس‌های خارجی از کالاهای داخلی استفاده کنند که دارای کیفیت خوب و دوام بیشتر است.
همه ساله چنین نمایشگاه‌ها در ولایت هرات برگزار می‌شود تا اینکه مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند و نتیجه‌ای مثبتی را هم در پی داشته است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.