گزارش تصویری از برپایی علم و بر افراشتن برچم‌‌های عزاداری در سطح ولایت هرات

با آغاز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، مردم ولایت هرات به خصوص جوانان این ولایت آمادگی برای این ماه گرفته و در مناطق مختلف این ولایت برچم و تابلو‌های عزاداری را بر افراشته‌اند.

در این ماه مردم ولایت هرات مراسم‌های مختلفی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در بکراباد هم این منطقه را با پرچم‌های عزاداری مزین کردند.

جواد صالح هروی، مسوول رسانه‌یی بخش فرهنگی ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی (بکراباد) گفت: «محرم، یادآور قیام تاریخی – حماسی سیدالشهداء حضرت امام حسین علیه السلام  است که در برابر حکومت فاسق و ظالم وقت خویش با بصیرت و تطبیق امر خدا که امر بالمعروف و نهی از منکر شده باشد، قیام کرد و تا آخرین قطره خون خویش و خانواده و یاران باوفایش در برابر حکومت جبار زمان ایستاد تا کجروی‌هایی که بمیان آمده بود اصلاح شود و اسلام عزیز جان تازه بگیرد».

وی هدف از برپایی خیمه‌ها و عزاداری در این ماه را چنین بیان کرد: «جا پای چنین شخصیتی گذاشتن و پیروی از سیره امام شهید برای تمامی جهانیان و به ویژه برای جوانان می‌تواند درس مبارزه و روحیه مقاومت در برابر ظلم و بی عدالتی و فساد را بدهد».

محرم همه ساله در شهر هرات برگزار می‌شود و حضور جوانان در این مراسم، پرشور و باشکوه تر است.

جوانان با الگوپذیری از حضرت ابالفضل عباس ملقب به علمدار کربلا، در صحن می‌آیند تا با توان فکری و جسمی خویش، پاسدار اندیشه های امام و معارف دینی و قرآنی باشند.

قرار است در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم باشکوهی در نقاط مختلف ولایت هرات و به خصوص بکرآباد این ولایت با حضور جوانان فرهنگی و ارادتمند خاندان اهلبیت علیه الاسلام برگزار شود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.