گردهمایی فعالان قرآنی هرات به هدف تجلیل ولادت پیامبر مهربانی‌ها (ص)

جلسه آموزشی قرآن کریم با حضور دهها قرآن دوست هم‌زمان با ولادت پیامبر مهربانی و رحمت (ص) و هفته اخوت در مسجد و حسینیه محمد رسول‌الله (ص) شهر هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمدآقا نیک کار، مسوول برگزاری جلسه گفت: مجلس دینی و مذهبی قرآن کریم، زمینه ساز پرورش کودکان ماست. هدف ما این است که حداقل کودکان و نوجوانان ما، هفته یک ساعت در کنار قرآن بنشینند و از فضای ناسالم شبکه‌های مجازی دوری گزینند.

وی در ادامه گفت: جمعی از اعضای جلسه که در اربعین امسال، توفیق تشرّف به عتبات عالیات داشتند؛ توانستند سه جلسه هفتگی قرآن کریم را در شهرهای نجف اشرف (حرم مطهر حضرت علی علیه السلام)، کربلاء معلی (حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس) و شهر مشهد مقدس (دارالقرآن امام رضا علیه السلام) برگزار نمایند که از افتخارات فرامرزی این جلسه پرمعنویت می‌باشد.

مناقب خوانی و مداحی در توصیف پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام جعفر صادق (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه مولودی – قرآنی بود.

از سویی‌هم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، عالم دین در این جلسه گفت:  «بر اساس مصداق آیه قرانکریم، وجود و شخصیت حضرت پیامبر (ص) برای مسلمانان، اسوه حسنه و نمونه است.»

جواد صالح هروی، یک آن از فرهنگیان ولایت هرات نیز می‌گوید: در کنار قرآن کریم بودن، گرامی‌داشت کلام الله مجید، عمل به ارشادات پیامبر (ص) و زمینه ساز اُنس نوجوانان و جوانان به قرآن‌کریم و اهلبیت علیهم السلام است.

گفتنی است که دو دوره قرآن کریم که توسط اعضای جلسه در جریان هفته تلاوت گردیده بود، درین جلسه‌ی قرآنی، برای شادی روح پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) ختم شد.

از نخبه‌های قرآنی و خدمت‌گذاران این نهاد با افتخار قرآنی نیز در این محفل تجلیل شد.

آلبوم عکس؛


ن
ویسنده و عکاس: صالح هروی

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.