گردهمایی بزرگ مردمی در هرات؛ وحدت و مقابله با تبلیغات نرم دشمنان مردم افغانستان یک نیاز جمعی است

گردهمایی بزرگ علمای دین، باشندگان هرات و برخی از مقامات حکومتی به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در جامعه در جبرئیل هرات برگزار شد.

علمای دین در این نشست بر ضرورت همکاری معنی‌دار میان حکومت و مردم تاکید کرده و بر مقابله با فتنه‌های دشمنان مردم افغانسنان و تبیین وحدت عملی در جامعه صحبت کردند.

آنان هم‌چنین تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه را یک ضرورت حتمی خوانده و از آمران به معروف خواستند در برخورد با مردم سیره‌ای نبوی را رعایت کنند.

خبرگزاری وطن24 – هرات: حجت‌الاسلام مطهری، رئیس شورای علمای جبرئیل هرات در این نشست گفت: «لازم است همه اقدامات را برای مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن روی دست داشته باشیم، به ویژه علما، مسئولان حکومتی و رهبران جامعه که قطعا نقش سازنده در خنثی سازی این فتنه‌ها دارند».

وی گفت که باید بررسی شود که دشمن چرا و به چه هدفی در تلاش حمله تبلیغاتی است؛ تبعات جنگ تبلیغاتی مخرب‌تر از جنگ سرد است.

حجت‌الاسلام روحانی، رئیس اجرایی مدرسه علمیه صادقیه هرات نیز تاکید کرد که اسلام تاکید ویژه‌ای به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کرده و تبیین آن در شرایط فعلی نیز یک امر الزامی است اما باید به روش احسن و مطابق با سیره‌ای بزرگان دین و نبی مکرم اسلام(ص) انجام شود.

آقای روحانی افزود که جامعه اسلامی نیازمند دلسوزی و رفتار نبوی گونه است که قطعا پایداری، حمایت مردمی و تبعیت در پی دارد.

از جانبی‌هم، قاری احمدعلی غوردروازی، از شخصیت‌های جهادی هرات نیز در سخنان خود یکی از عوامل پایداری حکومت‌ها و حضور در قلب‌های مردم را هم‌سویی با ملت و خدمت دلسوزانه به جامعه خواند.

وی با انتقاد از عملکرد آمریکا در جهان و یادآوری شکست مفتزحانۀ آن‌ها در افغانستان گفت که اتحاد و یک‌پارچکی امت اسلامی از الزامات مهم پیشرفت و رسیدن به قله‌های موفقیت است.

مشابه این نشست در ماه‌های گذشته نیز برگزار شده بود.

مقامات محلی هرات با استقبال از برگزاری این نشست‌ها بر ضرورت وحدت و توجه به خواسته‌های مردم تاکید کردند.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.