گرامی داشت از میلاد هشتمین اختر تابناک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ولایت هرات

امروز (11 ماه ذالقعده) مصادف با ولادت امام علی بن موسی الرضا (ع) است و از این روز در گوشه و کنار کشورهای اسلامی از جمله افغانستان گرامی داشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به همین مناسبت محفلی برای ولادت امام رضا(ع) در تکیه شاهزاده مظفر ولایت هرات با حضور پر شور مردم به خصوص نوجوانان و جوانان برگزار گردید.

این مراسم شامل مسابقه معرفت شناسی، سخنرانی و مدحی‌سرای در مورد آقا امام رضا (ع) بود.

در مسابقه‌ای که به مناست ولادت امام رضا (ع) برگزار شده بود حدود 2500 تن شرکت کرده بودند که برندگان این مسابقه جوایز نفیس دریافت کردند.

در همین حال، حجت اسلام والمسلمین آقای موسوی در این محفل گفته‌ یکی از القاب امام هشتم، عالم آل طاها بوده است که از عالمیت و معرفت این امام بزرگوار عنوان می‌کند.

آقای موسوی در ادامه بیان کرد که حضرت امام در مجالس دینی و ادبی هموار با مردم‌های ادیان مختلف گفتگو و مناظره داشت و از طریق همین گفتگو آنان را به دین اسلام رهنمود می‌کرد.

او در این مورد تصریح کرد که از همین طریق می‌توان به اندیشه وحدت‌گونه امام در مورد ادیان دیگر دانست که آنان در آن زمان به گونه گفتگو و مذاکره مسایل مختلف را حل می‌کردند.

همچنین این روحانی افزود که امام رضا(ع) دو لقب دیگر مشهور که «رضا و رئوف» است که این دو لقب به دلیل مهربانی و همچنان رضایت امام هشتم در پیشگاه خداوند برای آنان داده شده است.

با این حال، امام رضا(ع) در چنین روزی در سال 148 ه.ق در مدینه منوره چشم به دنیا گشودند و به مدت 20 سال امامت کردند.

همه ساله در روز ولادت امام علی بن موسی الرضا (ع) زائران از کشورهای مختلف به مشهد مقدس برای زیارت و ادای مناسک دینی می‌روند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.