گرامی داشت از سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در شهرک خاتم الانبیای هرات

شب گذشته طی مراسمی با شکوه از سی امین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی در مسجد جامع خاتم الانبیا ولایت هرات با حضور جمع کثیری از روزه داران و مومنین هراتی تجلیل و گرامی داشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین استاد زکی خطیب نماز جمعه مسجد جامع خاتم الانبیای ولایت هرات طی سخنانی بیان کرد که امام خمینی (ره) مردی منحصر به فرد در عصر حاضرمی باشد، طوری که او در دو جبهه عظیم مرجعیت و رهبریت در عصر خود تاثیر بسیار داشت.

به گفته او، امام خمینی در بُعد مرجعیت تا جایی پیش رفت که بزرگترین نظریه پرداز جهان اسلام بود و آگاهی کامل از زمان، مکان، اندیشه، تفکرات و عقاید دنیا داشت که این خصوصیت در بین مراجع و فقهای دینی بسیار کم اتفاق می‌افتد.

استاد زکی در ادامه سخنانش تصریح کرد که اکثر مراجع بزرگوار فقط در قسمت فقه، اجتهاد وعلوم شرعیات تخصص دارند، اما امام خمینی در عین این که مرجع بزرگ دینی بود یکی از اندیشمندان دوران خودش بود که مسائل جهان را به درستی تحلیل و جایگاه و ضرورت دین اسلام را به مردم گوشزد می کرد.

امام جمعه مسجد جامع خاتم الانبیا(ص) امام خمینی(ره) را فردی با درایت یاد کرد که توانست حکومت چند صد ساله رژیم شاهنشاهی را بدون کدام امکانات مادی سرنگون کند؛ طوری که اکثریت مردم داوطلبانه به سمتش آمدند و از انقلاب اسلامی اعلام حمایت کردند و این بیانگر مدیریت درست او می باشد.

او دستگیری و توجه به مستضعفین را یکی دیگر از شاخصه‌های مهم شخصیت امام خمینی (ره) عنوان کرد که در اولین روزهای منصب رهبری‌اش دست مستضعفان عالم را به گرمی فشرد و عصای دست مردم بود.

استاد زکی همچنان، به توجه همه شمول آن بزرگ مرد تاریخ به مسلمانان جهان بخصوص مردم افغانستان اظهار داشت: زمانی که کشور ایران درگیر جنگ شدید با عراق بود با تمامی مشکلات خودش، مجاهدین افغانستانی را برای چگونگی مبارزه با شوروی سابق آموزش نظامی می‌دادند تا مردم افغانستان نیز از تحت سیطره و استعمار ابر قدرت آن زمان رهایی بیابد.

او همچنان با اشاره به نام‌گزاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی آن امام خمینی تاکید کرد که روز جهانی قدس به سنتی حسنه و ماندگار در بین مسلمانان جهان مروج شده و هرچه از عمر آن می گذرد، پیامدهای نیکی را برای مردم فلسطین و مسلمانان جهان به دنبال دارد.

او با اشاره به اینکه امام خمینی خوب می دانست که نقطه ضعف دشمنان اسلام در کجاست و استکبار غرب و شرق  برای ضربه زدن به مسلمانان از کجا استفاده می کنند، گفت که امام خمینی با نام گذاری روز قدس مردم را به وحدت با همدیگر فراخواند و از تفرقه و چند پارچگی به دور داشت.

این عالم برجسته دین از شجاعت رهبر کبیر انقلاب اسلامی یاد نموده و تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 57 کشور اسلامی وجود دارد و اکثریت آنها عرب می‌باشند که با مردم فلسطین هم عقیده، هم مذهب و هم‌نژاد هستند ولی فلسطین را به کلی فراموش کرده‌اند؛ آنان به چشم سر می‌بینند که به زنان و کودکان فلسطینی و قبله اول مسلمین چگونه هتک حرمت صورت می‌گیرد ولی جرات اعتراض را ندارند.

به گفته او، امام خمینی را همگان به عنوان نماد وحدت و همدلی بین مسلمانان می‌شناسند و امروزه به درستی که وحدت و همدلی گم شده جامعه اسلامی می‌باشد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که امام خمینی متعلق به تمامی جهان بشریت بود، بخصوص که توانست با مدیریت درست و به جا، جامعه متشتت آن زمان را ما حول یک محور واحد جمع بکند.

گفتنی است که از سی‌امین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در چندین نقطه دیگر هرات نیز تجلیل و گرامی داشت به عمل آمد که سخنرانان، مردم را به وحدت و همدلی هر چه بیشتر از خواسته‌های مهم او دعوت کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.