گرامی‌داشت از عاشورا در هرات/تاکید بزرگان هرات بر اتحاد و مقابله مشترک با نفاق‌افگنان

از عاشورای حسینی در شهر هرات با حضور هزاران تن از باشندگان این ولایت و در امنیت کامل گرامی‌داشت به عمل آمد.

در مراسم امروز عاشورای حسینی در شهر هرات، علاوه بر هزاران باشنده این ولایت، بزرگان، علمای دین و مسئولان محلی گروه طالبان هم حضور داشتند.

به گزارش سایت خبری وطن24، حجت‌الاسلام، رجب‌زاده، از علمای سرشناس هرات گفت: امام حسین (ع) الگوی واقعی وحدت و دیانت برای عموم مسلمانان جهان به شمار می‌رود و آن حضرت با قیام‌اش فهماند که در مقابل ظلم نباید خاموشی اختیار کرد.

به گفته آقای رجب‌زاده، ملت مسلمان افغانستان در طول سال‌های متمادی با وحدت دیانت از عاشورای حسینی بزرگداشت به عمل آورده و در حاکمیت جدید در کشور هم دیده می‌شود که این روند هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

او می‌گوید با تحکیم پایه‌های وحدت مردم افغانستان می‌توانند در مسیر درست و مسیری که آینده‌ی روشن برای شان مشخص کند، حرکت کنند.

از جانبی هم، سیروس علاوف، از چهره‌های با نفوذ تشییع هرات در مراسم گرامی‌داشت از عاشورای حسینی می‌گوید که امام حسین (ع) اسوه‌ی عدالت و مکتب انسان‌سازی است.

به باور او، روز عاشورا علاوه بر اینکه یک روز غم‌انگیز است همچنین می‌تواند یک روز خوب و روزنه‌ی باشد برای کسانیکه در مسیر انسانیت و عدالت گام بر می‌دارند و تلاش می‌کنند.

او گفت ملت افغانستان باید با درس گرفتن از عاشورا در تفکیک بین حق و باطل و دسیسه‌های دشمنان شان بیدارتر از قبل باشند.

همچنین، مولوی حصین حلیمی، از مسئولان طالبان در هرات که در مراسم گرامی‌داشت از عاشورای حسینی شرکت کرده بود گفت که با یاری خداوند، الگوبرداری از بزرگان دینی و هم‌دیگرپذیری مردم افغانستان می‌توانند آینده‌ی را به وجود بیاورند که در آن ریشه‌های ظلم و فساد راه نداشته باشد.

آقای حلیمی علاوه کرد که این شهدا و بزرگان است که راه وحدت و امنیت را برای ملتِ بیدار فراهم می‌کنند.

امروز، پنچ‌شنبه، (28 اسد) مصادف است با دهم ماه محرم و واقعه‌ی خونین کربلا.

در این روز امام حسین (ع) با 72 تن از یاران‌اش در مقابل حکومت ظالم وقت دست به قیام زد و به شهادت رسیدند.

از این روز در سراسر جهان به صورت با شکوهی گرامی‌داشت به عمل می‌آید.

در افغانستان هم در تمامی ولایات و به خصوص هرات، عزاداران حسینی این روز با عظمت را شیعه و سنی در سایه‌ی اخوت کامل بزرگداشت می‌کنند.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.