گرامیداشت از قیام 24 حوت؛ مسابقات کشتی محلی در ولسوالی اوبه هرات برگذار شد

شماری از پهلوانان ولسوالی‌های اوبه و پشتون‌زرغون هرات به منظور گرامی‌داشت از قیام 24 حوت، مسابقات کشتی محلی را در ولسوالی اوبه این ولایت برگذار کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر هرات، دست کم 60 ورزش کار از ورزش کاران کشتی محلی این دو ولسوالی با وزن‌های مختلف در میدان دندآب ولسوالی اوبه هرات به رقابت پرداختند.

این مسابقات با حضور داشت مولوی گلاب الدین خپلواک، رئیس تربیت بدنی و ورزش هرات، مسئولان ورزشی این ولسوالی‌ها و صدها تماشاچی از دو ولسوالی متذکره برگذار شد.

مولوی گلاب الدین خپلواک، رئیس تربیت بدنی و ورزش هرات در این برنامه بیان کرد که امنیت امروز ثمره خون شهدایی مردم افغانستان است که در مقابل روس و آمریکا بدست آمده است.

آقای خپلواک، قیام 24حوت را روز حماسه آفرینی برای مردم هرات عنوان کرد و گفت:« مردم هرات در تمامی میادین با اشغالگران مبارزه کردند خصوصا در دو دهه گذشته که امروز ما شاهد امنیت سرتاسری در کشور خود می‌باشیم».

این مسابقات در حالی برگذار شده است که روز گذشته (چهار شنبه، 24 حوت)، شماری ازمسئولان محلی و باشندگان مرکز هرات هم با گردهمایی بر مزار شهدایی گمنام هرات، از روز 24 حوت و شهدایی آن روز گرامیداشت به عمل آوردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.