گامی به سوی توسعه شهری؛ نشست مشترک مهندسان افغانستان و ایران در هرات برگزار شد

شماری از مهندیسان افغانستان و ایران به منظور تبادل نظر در قسمت توسعه شهری، فنی و صنعت ساختمانی کشور در ولایت هرات نشست مشترکی برگزار کردند.

انجنیر نثار احمد یاسینی، رئیس اتحادیه مهندسان ولایت هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گوید که این نشست به هدف تبادل نظر و شریک ساختن تجربیات مهندسان کشور افغانستان و ایران در بخش‌های شهرسازی، خدمات فنی، مهندسی و صنعت ساختمان برگزار شده است.

آقای یاسینی بیان می‌کند که مهندسان ایرانی در این نشست طرح‌های معیاری را در قسمت ساخت بناهای تاریخی و ماندگار بودن آن با مهندسان افغانی در میان گذاشتند.

وی می‌افزاید که دو طرف در مورد ساخت و ساز‌های فنی و مهندسی جدید که عمر طولانی‌تر دارد نیز باهم گفتگو کردند.

در همینحال، عباس حقیقی، برگزار کننده این نشست و یکی از سرمایه‌گذاران ایرانی هم علاوه می‌کند که با توجه به امنیت بوجود آمده در افغانستان، سرمایه گذاری ایرانیان در بخش‌های مختلف، باعث بیشرفت چشم‌گیر توسعه شهری خواهد شد.

به بیان آقای حقیقی، دقت در بخش فنی، مهندسی و صعنت ساختمانی اساس یک شهر معیاری و با تکنالوژی می‌باشد و لازم است در این بخش‌های توجه جدی شود.

او می‌افراید که در دو سال گذشته توسعه شهری افغانستان رشد قابل ملاحظه داشته و این باعث علاقه‌مندی شرکت‌های تجاری ایرانی برای سرمایه گذاری در این کشور شده است.

از سویی‌هم، اداره شهرداری هرات هم از حمایت شان در خصوص چنین برنامه‌هایی خبر می‌دهد.

عبدالاله قاضی‌زاده، رئیس تخینیکی و مسلکی شهرداری هرات گفت: «شهرداری هرات ضمن همکاری از این نشست‌ها استقبال کرده و از تجربیات آنها استفاده می‌کند».

آقای قاضی‌زاده بیان کرد که اینگونه همکاری‌ها سبب می‌شود تا هویت باستانی هرات و افغانستان حفظ شود.

این در حالی‌است که چند روز قبل هم  شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی با حضور در هرات و  در نشست مشترک با اعضای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، بر افزایش سطح مروادات تجاری میان افغانستان و ایران تاکید کردند.

در این نشست هم‌چنین از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ایرانی برای کار در افغانستان و تلاش‌ها برای تحقق آن در کوتاه مدت صحبت شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.