کنگره آمریکا برای مقابله با حمله جدید آمادگی می‌گیرد

منگر، فرمانده پولیس واشنگتن هشدار داد که حمله به کنگره در سال 2021 ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.

خبرگزاری وطن24، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشته: «تام منگر، فرمانده پولیس واشنگتن درباره تهدید ناآرامی بیشتر، مشابه حمله به ساختمان کنگره در 6 جنوری 2021 هشدار داد.»

وی در بیانیه ای گفته: “با توجه به وضعیت متفرقه ملت ما، حمله‌ای مانند آنچه که وزارتخانه در 6 جنوری 2021 تجربه کرد ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.”

منگر گفت که اداره پولیس واشنگتن “بیش از 100 پیشرفت قابل توجه” را برای افزایش آمادگی خود انجام داده است. به ویژه، الزام به تدوین برنامه عملیاتی در صورت بروز حوادث در جریان تظاهرات، همکاری با “ده ها سازمان مجری قانون” و تقویت مؤلفه اطلاعاتی در کار پولیس”

منگر افزود: “کنگره قانونی را تصویب کرده است که به فرمانده پولیس کلان شهر ایالات متحده این اختیار را می دهد که به طور یکجانبه وضعیت اضطراری اعلام کند و گارد ملی را فراخواند.”

وی همچنین اذعان کرد که پولیس واشنگتن باید این کار را ادامه دهد.

در 6 جنوری 2021، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت مسدود کردند. در نتیجه شورش ها، یک معترض و یک پولیس کشته شدند، سه نفر دیگر به دلایل غیر مرتبط با خشونت جان باختند.

پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله به ساختمان کنگره دستگیر شدند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.