کنفرانس وحدت اسلامی در ایران؛ نماینده افغانستان خواستار تحقق وحدت عملی میان تمامی کشورهای اسلامی شد

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی روز گذشته (یک شنبه، 9 میزان) در پایتخت ایران با حضور 220 تن از علما و فریختگان کشورهای جهان اسلام با شعار «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک» آغاز یافت.

همچنین برای اولین بار هئیت چهار نفری به رهبری معین مالی و اداری وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور در این کنفرانس شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عارف‌الله عارف، معین وزارت حج و اوقاف کشور در صحبت با رسانه‌ها تاکید بر وحدت میان کشورهای اسلامی کرده است.

این مقام گفت: «این بسیار مهم است که اتحاد بین مذاهب وجود داشته باشد، چون ما همه مسلمان هستیم، قبله ما یکی است و باید با یک دیگر همکاری کنیم تا تفرقه بین مذاهب را از بین ببریم».

به باور وی، کشورهای اسلامی باید هماهنک کار کنند و در بخش‌های مختلف بدون در نظر داشت مذهب، قوم، نژاد و یا چیزی دیگری باهم همکاری کنند تا جامعه اسلامی به سوی پیشرفت و یکی‌شدن سوق پیدا کند.

از سویی هم، این مقام خواسته تا کشورهای اسلامی در کنار کشور افغانستان باشند و جامعه بین‌الملل را وادار سازند تا امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.

آقای عارف گفت باید این را از یاد نبریم که بر مردم افغانستان دو بار تجاوز نظامی صورت گرفته؛ یک بار توسط روسیه و بار دیگر امریکا، پس این مردم با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستند و کشورهای اسلامی با ما در بخش اقتصاد و تجارت همکاری کنند.

کنفرانس وحدت اسلامی در تهران در هفته میلاد پیامبر مهربانیان حضرت محمد(ص) آغاز یافته است.

هدف از این کنفراس، وحدت و دست‌یابی به ارزش‌های مشترک میان کشورهای اسلامی می‌باشد.

موضوع افغانستان از موضوعات مهم مورد توجه سخنرانان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس بود.

کنفرانس وحدت اسلامی به صورت حضوری با حضور ۲۲۰ نفر از نخبگان و فریختگان جهان اسلام از اقوام و مذاهب مختلف، به مدت سه روز، از تاریخ ۹ تا ۱۱ میزان برگزار می‌شود.

این کنفرانس همچنین به صورت مجازی و وبیناری با حضور ۲۴۰ شخصیت از فرهیختگان و علمای مطرح جهان اسلام و همچنین ایران (۱۲۰ مهمان خارجی و ۱۲۰ مهمان ایرانی) از تاریخ ۶ تا ۱۲ میزان برگزار خواهد شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.