کمیته رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای در فراه دوباره فعال شد

مسئولان در ولایت فراه از فعال شدن دوباره کمیته رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای در این ولایت خبر داده‌‌ و گفته‌اند در اولین نشست این کمیته در مورد تخلفات و هماهنگی رسانه‌ها و ادارات بحث و گفتگو شد.

این نشست در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه به رهبری رئیس این اداره و با حضور نمایندگان کمیته، ریاست استخبارات، فرماندهی امنیه و ریاست امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالحی سباوون، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه گفت: «هدف ره اندازی دوباره این کمیته، هماهنگی هر چه بیشتر ادارات دولتی با رسانه‌‌ها و جلوگیری از نشر اخبار غیر اصولی می‌باشد.»

او در این نشست به نمایندگان ادارات بیان کرد که در گذشته با برخی خبرنگارن بدون هماهنگی ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت رفتار غیر اصولی صورت می‌گرفت.

وی علاوه کرد که کنترول و مسئولیت رسانه‌ها در ولایت فراه مربوط به اداره اطلاعات و فرهنگ این ولایت می‌باشد و دیگر ادارات دولتی در صورت برخورد با مسئولان رسانه باید این اداره را در جریان کار بگذارند.

در همین حال، مسئولان این کمیته هم در مورد برخی موضوعات فعالیت رسانه‌ها با ادارات دولتی گفتگو و بحث کردند.

آنان همچنین گفته‌اند که ایجاد این کمیته باعث هماهنگی هر چی بیشتر فعالیت رسانه‌ای در این ولایت خواهد شد.

در ادامه این نشست عنوان شد این کمیته با همکاری رسانه‌ها و ادارات دولتی می‌تواند از نشر اخبار غیر اصولی جلوگیری کند.

در اخیر این نشست تمام ارگان‌های دولتی و اعضای این کمیته به رهبری رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت فراه بر روی راه حل‌ها و طرزالعمل‌های به نتیجه مشترکی رسیده‌‌اند.

این در حالی است که در ولایت هرات هم کمیته حمایت و نظارت از رسانه‌ها در سطح حوزه غرب کشور ایجاد شده است.

این اولین کمیته در حوزه رسانه‌ها بعد از حضور امارت اسلامی در افغانستان می‌باشد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.