کمیته استقرار پایدار و ادغام مجدد بیجاشدگان و عودت کنندگان در هرات افتتاح شد

هیاتی از وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در سفرشان به ولایت هرات از تشکیل کمیته برای سروی و بازگشت بیجاشدگان به مناطق اصلی‌شان خبر داده‌اند.

این کمیته امروز با برگزاری جلسه‌ی در مقام ولایت هرات با حضور داشت والی و مقامات مرتبط افتتاح شده است.

عبدالمحفوظ عظیمی، آمر تکنالوژی و معلوماتی وزارت مهاجرین گفت: “این کمیته برای سروی بیجاشدگان خارجی و همچنان هماهنگی بیشتر بین حکومت و موسسات کمک کننده می‌باشد.”

او بیان کرد مراکز کمیته عودت کنندگان در چهار نقطه مرزی افغانستان ایجاد خواهد شد و در این مراکز وسایل الکترونیکی برای ثبت مهاجرین وجود خواهد داشت.

در ادامه، حشمت‌الله آرین، کارمند ریاست مهاجرین بیان کرد که کمیته عودت کنندگاندر هرات به ریاست والی هرات سرپرستی خواهد شد.

به گفته وی، با ایجاد این کمیته تمام کمک‌های موسسات با ارتباط با این کمیته به مهاجرین توزیع می‌شود.

همچنان او اضافه کرد این کمیته از موسسات خواهان است که کمک‌های خود را برای بیجاشدگان افزایش و در فصل زمستان برای کمک برای مهاجران با حکومت همراهی کنند.

درهمین حال، حمیدالله متوکل، سخنگوی والی هرات در مورد بیجاشدگان داخلی از زبان والی گفت: “بیجاشدگان داخلی به طور باعزت با خواست خودشان به مناطق‌شان برگرداننده ‌میشوند و یا با ولایت هرات یکجا خواهند شد.”

او افزود در این سال های از ولایت مختلف مردم افغانستان از ولسوالی‌های به دیگر ولایت‌ها مهاجر شدند اما حالا زمینه مساعد شده که دوباره به مناطق اصلی‌شان بازگردند.

این در حالی است که همچین کمیته‌ی هم در ولایت بادغیس برای بازگشت مهاجران افتتاح شده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.