کمک 56 هزار دالری تاجران هرات برای زلزله‌زگان ترکیه

تاجران و اعضای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات طی برنامه‌ای با حضور سرکنسول ترکیه در هرات، برای زلزله‌زدگان ترکیه حدو 56 هزار دالر آمریکایی کمک اهدا کردند.

این کمک نقدی با حضور مسئولان محلی هرات و مقامات کشور ترکیه به سرکنسول این کشور در هرات تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اعضای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات گفته‌اند: « ملت بزرگ هرات و تاجران و سرمایه گذاران این شهر همواره در سختی‌های مردم خود و سایر ممالک اسلامی مردانه ایستادند و حمایت کردند و این بار نیز در این حادثه بزرگ کنار دولت و ملت شریف ترکیه خواهند بود.»

به‌گفته آنان، کشور ترکیه در راستای حمایت از افغانستان کارهای بزرگی کرده و امروز مردم افغانستان و هرات در کنار ملت ترکیه خواهند بود.

در جلسه روز گذشته هم‌چنین به روح قربانیان این زلزله ختم قرآن و اتحاف دعا شده است.

این درحالی است که حکومت افغانستان به قربانیان زلزله اخیر ترکیه و سوریه مبلغ 160 هزار دالر آمریکایی کمک کرده است.

هم‌چنین امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه تاکید کرده که تیم‌های امداد امارت اسلامی آماده همکاری برای نجات زلزله‌زدگان ترکیه هستند.

زلزله ویرانگر در کشورهای ترکیه و سوریه تلفات بلندی در پی داشت و باعث شده تا کنون دست کم 50 هزار تن در دو کشور جان شان را از دشست بدهند.

به‌ دلیل کمبود کمک‌ها به سوریه نگرانی‌ها از افزایش تلفات در شهرهای حلب و ادلب هم‌چنان وجود دارد و ممکن است تا چند هزار تن افزایش یابد.

هم‌چنین کشورهای جهان از جمله چین و ایران از تحریم‌های «ظالمانه» آمریکا علیه مردم سوریه انتقاد کرده و خواهان رفع کامل آن در شرایط حساس فعلی شدند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.