کمک بسته‌های غذایی برای خانواده‌های نیازمند به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س)

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س)، مسئولان موسسه خیریه سیدالشهدا هرات برای خانواده‌‌های نیازمند در هوای سرد این روزهای این ولایت، 1200 پرس غذایی داغ را توزیع کرده‌اند.

روز گذشته (جمعه 23 جدی) میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن و مادر در اکثر نقاط ولایت هرات گرامی داشت شد .

به گزارش خبرگزاری وطن24، خیریه سیدالشهدا(ع) در ولایت هرات هم به مناسبت همین روز برای خانواده‌‌های نیازمند در سرمای این روز‌های این ولایت، بسته‌های غذایی تازه را توزیع کردند.

نذیر احمد رضایی، مدیر خیریه سید‌الشهدا در ولایت هرات گفت: “در هر سال به مناسبت‌های مختلف این خیریه برای خانواده‌ها تحت پوشش خود، کمک‌های لازمه را انجام می‌دهد و امروز هم به مناسبت گرامی داشت از میلاد دختر پیامبر اسلام، به تعداد 1200 بسته غذای گرم برای خانواده نیازمند کمک توزیع شده است.”

او عنوان کرد بخش از این غذا‌ها برای خانواده‌‎‌های تحت پوشش این خیریه است و بخشی هم برای افرادی که در این سرما و نیازمند می‌باشند، داده شده است.

در همین حال، پروین تاج‌دار، عضو خیریه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد که به مناسبت روز میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و روز زن و مادر برای خانواده‌های نیازمند مقدار کمکی انجام شد و در ادامه گفته که زنان و دختران افغانستان باید الگویی واقعی خود را دختر پیامبر اسلام را قرار بدهند.

او عنوان کرد در این شرایط زنان از حجاب، عفت زنانه و اینکه چطور حضرت زهرا (س) در آن زمان کارهایی در مورد کمک به دیگران و مدیریت درست در امور خانه و زندگی انجام می‌داد، الگو برداری کنند.

وی ادامه داد که زنان افغانستان هم با تاسی از حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان و کمک به دیگران برای جامعه خدمت گذار باشند.

در همین حال، رضا حیدری، عضو خیریه سیدالشهدا (ع) ولایت هرات گفت: «من مسئول غذا‌ها برای 30 خانواده در منطقه بکرآباد ولایت هرات هستم.»

او گفته برای هر خانواده به مقدار تعداد افراد آنها بسته غذا تازه داده می‌شود.

به بیان وی، به خانواده‌های که کمک توزیع می‌شود جز ایتام، شهدا، معلولان و نیازمندان می‌باشند.

در ادامه آقای حیدری می‌گوید: «تاجران و کسانی که توان مالی دارند، در این شب روزهای سرد برای خانواده‌های که مستضعف هستند، به مقدار توان خود کمک کنند و برای انان امیدی را ایجاد کنند.»

با این حال، از روز ولایت شاه بانوی عالم نه تنها در ولایت هرات بلکه در تمام افغانستان گرامی داشت شد.

در این روز خانواده‌ها برای زنان و همچنین مادر‌های خود هم جشن‌هایی به مناسبت روز مادر و زن داشته‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.