تقسیم عادلانه آب بند سلما در هرات و تقدیر مردم از مسئولان حکومتی

کشاورزان هشت ولسوالی که در مسیر بند سلما قرار دارند به دلیل مدیریت درست آب توسط مسئولان دریایی هریرود – مرغاب  در یک گردهمایی از آنان تقدیر کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، مولوی مستوفی آقا، رئیس عمومی حوزه‌ای دریایی هریرود – مرغاب  می‌گوید: دلیل مدیریت درست آب در بند سلما و توزیع عادلانه آب برای کشاورزان هشت ولسوالی در مسیر این بند، همکاری همه جانبه باشندگان این ولسوالی‌ها بوده است.

وی بیان داشت نسبت به گذشته آب بسیار کاهش یافته و باید همگی در صرفه جویی آب‌ها به صورت توجه کنند.

او افزود به دلیل کاهش آب‌های زیرزمینی و کاهش آب در بندهای آب، امارت اسلامی تصمیم گرفته که به هیچ کس اجازه حفر چاه‌های خودسر را ندهد.

به گفته مولوی مستوفی آقا، هم اکنون کار بند پاشدان که در ولسوالی کرخ موقعیت دارد تا ۷۰ درصد تکمیل شده و امارت اسلامی برای اعمار بندها توجه خاصی دارد.

رئیس عمومی حوزه‌ دریایی هریرود – مرغاب  در ادامه تأکید کرد طبق برنامه‌های حکومت امارت اسلامی قرار است که طی پنج سال آینده به تعداد ۸۵ بند آب گردان در کشور اعمار شوند.

از این میان گفته شده حدود 20 بند بزرگ و کوچک در غرب کشور اعمار خواهد شد.

وی اضافه کرد در طول چهل سال گذشته جنگ های موجود در افغانستان روی آب‌های کشور تأثیرات منفی گذاشته است.

در همین حال غلام فاروق، کشاورز از ولسوالی زنده جان می‌گوید: توزیع آب در بند سلما در سال جاری عادلانه بوده و کشاورزان این ولسوالی حاصلات شان به ویژه گندم بسیار خوب بوده است.

او خاطرنشان کرد اگر در همین سال جاری آب از بند سلما رها نمی‌شد تمام کشت و کار شان ازبین می‌رفت.

غلام سفید گل، کشاورز از ولسوالی انجیل هم می‌گوید از توزیع عادلانه آب توسط مسئولان کاملا رازی بوده و امیدوار است که در آینده هم به همین گونه ادامه پیدا کند.

بند سلما در ولسوالی چشت هرات موقعیت داشته و یکی از بندهای آب گردان بسیار مهم بوده که ظرفیت ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب را دارد.

این بند آب گردان برای دهقانانی که در مسیر این بند قرار دارند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.