کار ساخت شاهراه هرات – غور با کمک مردم آغاز شد

کار ساخت شاهراه هرات – غور بعد از سال‌ها انتظار، با حضور مسئولان محلی این ولایت رسما آغاز شد.

قرار است هزینه کار ساخت این شاهراه، با کمک‌های مردم خارج و داخل از کشور تمویل شود.

مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور به خبرگزاری وطن24 گفت: «سال‌ها مردم غور منتظر این روز بودند و حالا با همت خود شان کار ساخت این شاهراه مهم آغاز شده است.»

به‌گفته او، کار ساخت این سرک امروز چهارشنبه، 26 دلو با حضور مسئولان محلی، مردمی و رسانه‌ها آغاز شده و قرار است در قدم نخست 15 کیلومتر ساخته شود.

به بیان وی، مجموع شاهراه هرات – غور 150 کیلومتر است و مردم در همکاری با اداره محلی قصد دارند هزینه ساخت آن را پر داخت کنند.

او تاکید کرد که این مسیر برای مردم همواره چالش خلق کرده و بازسازی آن، مردم این ولایت را به آرمان شان خواهد رساند.

هم‌چنین، دفتر سخنگوی والی غور هم با انتشار خبری گفته که مولوی احمد شاه دین دوست، والی غور رسما کار ساخت این شاهراه را افتتاح کرده است.

حدود 10 سال قبل جوانان و فرهنگیان غور با راه اندازی گردهمایی و برپایی خیمه‌ای تحصن، خواستار آغاز کار این شاهراه شده بودند اما تا کنون آغاز نشده بود.

ربانی هدفمند، یک تن از فعالان رسانه‌ای غور با انتشار پستی در فیسبوک‌اش، گفت: «10 سال قبل تحصن کردیم برای بازسازی شاهراه هرات – غور، 10 سال بعد با کمک مردمی کار آن آغاز شد.»

هم‌چنین طی چند ماه گذشته فعالان غور یک‌صدا با راه اندازی هشتک «غور محروم را دریابید» تاکید داشتند که حکومت، قبل از رسیدن فصل سرد سال برای آغاز کار شاهراه هرات – غور اقدام کند.

با این حال، باشندگان غور در همکاری با مقامات محلی جهت ساخت این شاهراه یک حساب بانکی مجزا ایجاد کرده و در آن خواستار کمک مردم افغانستان برای ساخت این شاهراه مهم شدند.
روند که حالا نسبتا نتیجه داده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.