کارکرد و دستاورد هر اداره و ولسوال در ترازوی جمع‌آوری مالیات سنجیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم رحیمی، والی هرات در نشستی که همراه با ولسوالان، برخی مسئولان اداره‌ها، فرماندهان پولیس و مدیران ولسوالی‌ها برگزار کرده بود، به جمع‌آوری مالیات تأکید کرد.

وی نقش ولسوالان را در بخش جمع‌آوری مالیات برجسته عنوان کرد و یادآور شد باید در این راستا ‌جدیت، صداقت و سرعت عمل از خود به خرج دهند.

او گردآوری عایدات ناشی از جریمه‌های ترافیکی را هم حایز اهمیت دانست و گفت اگر جریمه‌های ترافیکی به صورت جدی دریافت شود، هم به جمع‌آوری عواید کمک خواهد کرد هم سبب کاهش حوادث و تخلفات ترافیکی می‌شود.

او به فرار مالیاتی هم اشاره کرد و بیان داشت: “مقام‌هایی که دست به فساد می‌زنند و منجر به فرار مالیاتی و دیگر فسادهای مالی می‌زنند باید بدانند که فردای محشر در نزد خداوند باید پاسخگو باشند.”

فایقه علیزاده، مستوفی هرات هم به همکاری مقام ولایت در قسمت اجرای پلان مالیاتی از پیش تعیین شده تأکید کرد.

او بر به میان آمدن تعادل و تناسب میان مصارف و عواید اداره‌های اشاره کرد و یادآوری کرد که باید از تجملات هم جلوگیری شود.

او پیشنهاد کرد دوکان‌هایی که مالیات خود را پرداخت نکردند مسدود شوند و مکتوب‌های اداره‌ها هم به نشان کمپاین سراسری جمع‌آوری مالیات مزین شود تا فرهنگ پرداخت آن نهادینه شود.

همچنین مدیران عواید، فرماندهان پولیس و ولسوالان پیرامون اهمیت جمع‌آوری مالیات صحبت کرده و اطمینان دادند که در این بخش تلاش جدی خواهند داشت.

گفتنی است هرات از نظر اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش قابل توجهی از عایدات کشور را تأمین می‌کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.