چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در هرات با تاکید بر «تحکیم روابط میان ملت‌های اسلامی» تجلیل شد

سرکنسولگری ایران در هرات از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این کشور با حضور مسئولان محلی، نمایندگان کشورهای همسایه افغانستان و فرهنگیان این ولایت گرامی‌داشت به عمل آورد.

این مراسم، شب گذشته (چهار شنبه 19 دلو) در هوتل ارگ هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی گفت: «بعد از 44 سال کشور جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در کنار دیگر کشورهای ابر قدرت دنیا قرار گرفته و انقلاب این کشور هم‌چنان پابرجا و رو به جلو است.»

او بیان کرد انقلاب ایران با فداکاری و تقدیم هزاران شهید به دست آمد و برای ملت ایران و کشورهای منطقه و جهان تحول بزرگی ایجاد کرد.

آقای صدیقی فر عنوان کرد که آرمان انقلاب اسلامی تلاش برای ایجاد وحدت و یک‌پارچگی در جهان اسلام بوده و هم‌چنان است.

وی بیان کرد ایران و افغانستان دو کشوری که دارای مشترکات زیادی بوده و همواره کنسولگری ایران در قسمت‌های مختلف همکاری‌های با مردم هرات داشته است.

این دیپلمات ایران در هرات افزود این ارتباط‌ دو سویه میان دو کشور روز به روز افزایش پیدا کند و وحدت میان دو ملت پایدار باشد.

در همین حال، مولوی عمار مهاجر، رئیس ارتباط خارجه در ولایت هرات می‌گوید: «بهترین نعمت خدا برای مسلمانان آزادی است.»

او بیان کرد در گذشته «شاهد این بودیم که ملت‌های قوی در برابر اشغال‌گران و ستم گران ایستاده‌اند و پیروز شدند و این درس بزرگی برای ملت‌های دیگر شد.»

وی در ادامه افزود در کنار انقلاب اسلامی ایران، ملت مجاهد افغانستان هم در این سوی مرز بارها «بینی ستم‌گران» را به خاک مالیده و در تامین امنیت در کشورهای منطقه تلاش ورزیده‌اند.

رئیس ارتباط خارجه هرات می‌گوید: «مردم افغانستان با جان دهی بارها در مقابل انگلیس، اتحاد جماهیر شوروی و امریکا ثابت کردند که در راه ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار همواره ایستاده‌اند.»

او هم‌چنین در ادامه صحبت‌‌های خود عنوان کرد که حاکمان اسلامی تنها در آزادی جغرافیه خود اکتفا نکرده و دست به دست هم بدهند تا تمام سرزمین‌های اسلامی آزاد شوند.

آقای عمار عنوان کرد : «فلسطین کشوری است که باید از چنگ صهیونیستان و غرب آزاد شود و تمام جهان اسلام در مقابل آن وظیفه دارند.»

از جانبی‌هم، در این همایش روی وحدت جهان اسلام و تلاش امام خمینی (ره) در تثبیت آن در میان جوامع اسلامی هم صحبت شد.

در همین حال، حجت اسلام والمسلمین محمد اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات گفت: «یکی از اقدامات واضح انقلاب ایران تلاش برای تحکیم وحدت میان ملت‌های مسلمان بود و تاثیر آن در شرایط فعلی دیده می‌شود.»

او در ادامه از روزهای تاریخی در دنیای اسلام یاد کرده و آن‌ها را مصداق «یوم‌الله» نامید.

او عنوان کرد: «در قرآن کریم آمده است پیروزهایی بزرگ که در آن قدرت خدا تجلی شود روز‌های خدا است، روز انقلاب جمهوری اسلامی ایران در 22 دلو و اخراج انگلیس، شوری و امریکا از افغانستان این‌ها روزهای خدا هستند.»

آقای احمدی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و انقلاب‌های افغانستان بیان کرد مسلمانان با وحدت درکنار همدیگر می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را از دست صهیونیست و امریکا باز پس بگیرند و فتح دیگری انجام دهند.

وی با اشاره دوباره به آیات الهی بیان کرد روزی خواهد رسید که اسلام ناب محمدی در تمام دنیا گسترش خواهد یافت، عدل و عدالت الهی در دنیا حاکم خواهد بود.

مردم ایران در 22 دلو سال 1357 در مقابل نظام شاهی تحت حمایت آمریکا در این کشور به پیروزی رسید.

از این انقلاب 44 سال می‌گذرد و هر ساله در نقاط مختلف دنیا از آن تجلیل می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.