پیامبر اسلام(ص) و خاندان مطهر ایشان مهمترین نشانه وحدت مسلمین هستند

در مراسم گرامی داشت از میلاد گوهربار حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) در مسجد رضاییه شهر هرات، شخصیت وحدت محور این حضرت و خاندان مطهر ایشان به معرفی گرفته شد.

در این مراسم که با حضور سخنرانان و پیروان تشیع و تسنن همراه بود، ولی‌شاه بهره، رئیس پیشین اداره فرهنگ هرات و از کارشناسان ادبی بیان کرد که احترام و بزرگی از خصوصیات پیامبر عظیم‌الشان اسلام بوده است.

به گفته او، دین مبین اسلام، آیینی برای رستگاری است و از همین رو است که برای این رستگاری و موفقیت‌های دنیوی و اخروی، باید همگی متحد باشند.

آقای بهره تاکید داشت با درس گیری از آموزه‌های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایشان باید جامعه اسلامی در قوت و اقتدار فراوان قرار گیرد.

از سویی هم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد روحانی، از مسئولان حوزه علمیه صادقیه و مسئول مجتمع قرآن و عترت، با تاکید بر وحدت اسلامی بیان کرد که این هفته به عنوان نماید همبستگی مسلمانان جهان یاد می‌شود.

او معتقد است دین اسلام، با پیامبر مکرم اسلام، دین سراسر رحمت و برکت است و باید از این فرصت برای اتحاد و یکپارچه شدن استفاده کرد.

این روحانی در کنار این یادآور شد شادی قلب و روح مقدس حضرت محمد(ص)، به اخوت و برادری مسلمانان بستگی دارد و نباید مسئله وحدت را کم ارزش تلقی کرد.

گفتنی است در این مراسم شمار زیادی از مومنان خدا دوست در هرات حضور داشتند.

هفته وحدت اسلامی از دوازدهم ربیع‌الاول آغاز و تا هفدهم این ماه ادامه دارد.

این دو روز در تعبیر مختلف مورخان شیعه و سنی به عنوان روز میلاد پیامبر اعظم(ص) معرفی شده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.