پولیس در برخی شاهراه‌های فراه جیب مردم را خالی می‌کند

دادالله قانع، عضو شورای ولایتی فراه به خبرگزاری وطن24 گفت: از بسیاری از شاهراه‌ها و مسیرهای موجود در این ولایت شنیده می‌شود که برخی از سربازان پولیس رفتار ناشایست با مردم دارند و گزارش‌هایی هم مبنی بر اخاذی وجود دارد.

به بیان وی، این موضوع رفت و آمد مردم را بسیار با مشکل مواجه کرده است.

قانع ادامه داد یکی از دلایل وضعیت توصیف شده، ناشی از آن است که سربازان پولیس از دیگر ولایت‌ها جذب و برای انجام وظیفه به فراه می‌آیند.

وجود شکاف میان مردم و پولیس و از بین رفتن محبوبیت و اعتماد این نیروها، همواره یکی از دغدغه‌های اساسی در فراه عنوان شده است.

عضو شورای ولایتی فراه گفته فاصله گرفتن پولیس و دیگر نیروهای امنیتی از مردم، نا امنی را به وجود می‌آورد، پس باید رفتار این نیروها محتاطانه باشد.

آقای قانع تاکید کرد که اگر پولیس خواهان تأمین امنیت در فراه است، ابتدا باید دل مردم را به دست آورد.

اما مقام‌های پولیس فراه می‌گویند در گذشته اخاذی‌هایی در شاهراه‌ها و مسیرها وجود داشت اما اکنون خبری از آن نیست.

محب‌الله محب، سخنگوی فرماندهی پولیس فراه گفته مقام‌های این فرماندهی با برخی از سربازان که از مردم اخاذی می‌کردند، برخورد شدید کردند.

وی ادامه داد که چندی پیش هم فرمانده پولیس پس از دریافت گزارش مبنی بر اخاذی و زورگویی چند سرباز، به محل واقعه رفته و سربازان یادشده را دستگیر کرد.

سخنگوی پولیس فراه همچنین به این موضوع اشاره کرد سربازانی که از دیگر ولایت‌ها برای خدمت به فراه می‌آیند، با ضمانت افراد مورد اعتماد جذب می‌شوند.

همواره منابع محلی در فراه از جا به جایی سربازان دیگر ولایت‌ها در فراه ابراز نارضایتی کرده‌اند.

اما به این موضوع نیز اشاره نموده بودند که مردم فراه به دلیل بی اعتمادی به دولت، حاضر نیستند جوانان خود را به صفوف نیروهای امنیتی درآورند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.