پایان سمینار علمی – آموزشی برای رسانه‌ها در هرات/ اولویت رسانه‌ها برجسته‌سازی ارزش‌ها و نیازهای مردم باشد

سمینار دو روزه علمی – آموزشی که به ابتکار مقام ولایت هرات و دانشکده ژرنالیزم دانشگاه هرات برای مسئولان رسانه‌ها و خبرنگاران راه‌اندازی شده بود، با تاکید بر مسئولیت‌پذیری بیشتر در قبال جامعه پایان یافت.

این سمینار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار شد.

در این سمینار روی چالش‌ها، چشم‌اندازها، مسئولیت‌های حکومت در قبال رسانه‌ها و مسئولیت پذیری رسانه‌ها در قبال جامعه بحث و گفتگو صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نثار احمد الیاس، سخنگوی مقام ولایت هرات گفت: «این سمینار را به دلیل بهتر شدن هماهنگی‌ها و درک چالش‌ها و شنیدن خواسته‌های مسئولان رسانه‌ها و خبرنگاران برگزار کردیم».

او گفت که هدف اساسی این سمینار افزایش همکاری‌ها و رسیدن به راه حل مشترک با خبرنگاران و رسانه‌ها بوده است.

دکتر نجیب‌الرحمن حدید، رئیس دانشکده ژورنالیزم هرات که ارایه این سمینار دو روزه آموزشی را به عهده داشت گفت: «بهترین خروجی این سمینار همین جمع شدن اهالی رسانه و مسئولان حکومتی برای اشتراک نظرات بود، آن‌هم در فضای کاملا سالم صورت گرفت و گفتگوها سازنده بود».

وی علاوه کرد که در این سمینار روی نیازهای جامعه از رسانه‌ها، مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران و وطیفه حکومت در قبال رسانه‌ها بحث شد و قطعا نتایجی مثبتی در پی خواهد داشت.

از جانبی‌هم، آقای حدید تاکید کرد که شرایط فعلی ایجاب می‌کند که به سمت محتوای مفیدتر از گذشته حرکت شود و منطبق با نیازهای روز، رسانه‌ها به تولید محتوا بپردازند.

این اما همه‌ی ماجرا نیست. خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها این‌گونه نشست‌ها را مفید دانسته و می‌گویند بهتر این است که مسئولان مطبوعاتی ادارات حکومتی هم حضور داشته باشند.

در دو سال گذشته بخش از چالش‌های رسانه‌ها برای دسترسی به اطلاعات بی‌توجهی برخی ادارات حکومتی به رسانه‌ها بوده است.

محسن کریمی، خبرنگار در هرات می‌گوید که نشست دو روزه آموزشی یک اقدام متفاوت و سازنده بود. وی علاوه کرد که برگزاری این‌گونه نشست‌ها برای مدیران ارتباطات عامه ادارات حکومتی می‌تواند بخش بزرگ از چالش‌های رسانه‌ها را برطرف کند.

او ادامه داد که در دو سال گذشته بیشتر مشکلات ناشی از عدم آگاهی برخی ادارات از اطلاع رسانی و برخورد با رسانه‌ها بوده است.

این همه درحالی است که نشست‌های هماهنگی میان مسئولان حکومتی و خبرنگاران در هرات نسبت به دیگر ولایت‌های کشور بیشتر برگزار شده و برآیند این نشست‌ها هم نسبتا مفید واقع شده است.

عکس: خبرگزاری وطن24


 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.