پاکستان در تاریکی مطلق؛ برق تمام این کشور قطع شده است

برق کل پاکستان به دلیل یک عارضه تخنکیکی در مدار برق رسانی این کشور قطع شده است و حالا شهر بزرگ مانند کراچی، لاهور و بخش‌های از اسلامی باد در تاریکی فرو رفته‌اند.

وزارت انرژی پاکستان روز دوشنبه، ۲۳ جنوری، اعلام کرده است: «براساس گزارش‌های اولیه، فریکونسی سیستم در شبکه سراسری، صبح امروز قطع و منجر به یک پرچاوی بزرگ شد.»

این وزارت افزوده که کار ترمیم جریان دارد و برق در بخش‌هایی از اسلام‌آباد، پایتخت و شهر پشاور به شکل محدود وصل شده است.

با این حال، شهر بندری کراچی با بیش از ۱۵ میلیون جمعیت و لاهور با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون تا هنوز بدون برق باقی مانده است.

سیستم توزیع برق در پاکستان یک شبکه پیچیده و آسیب‌پذیر است که مشکل در بخشی از شبکه می‌تواند منجر به قطع برق در سراسر کشور شود.

این دومین بار در دو سال گذشته است که برق به شکل عمومی در پاکستان قطع می‌شود. در جنوری ۲۰۲۱ مشکل تخنیکی در یک برج برق در جنوب پاکستان، سیستم انتقال عمومی برق را از کار انداخت و تمامی کشور را در تاریکی فرو برد.

پاکستان برای مدت طولانی با کمبود انرژی مواجه بود و دلیل اصلی آن ضعف اقتصادی، سوءمدیریت و کمبود امکانات ذخیره‌سازی برق خوانده شده است.

اکثر شفاخانه‌ها در پاکستان برای تولید برق از جنراتورهای اضطراری کار می‌گیرند و مکاتب برای گرم کردن صنوف از گاز استفاده می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.