پاکستان تمامی گذرگاه‌های مرزی را به روی افغانستان مسدود کرد

بر اساس گفته های اتاق مشترک تجاری افغانستان و پاکستان، بیش از نود درصد گذرگاه‌های مرزی پاکستان به روی افغانستان مسدود شده است.

از چند روز به این طرف، پاکستان اکثر گذرگاه‌های مرزی خود را با افغانستان بسته و اجازه تردد اموال تجاری بین دو کشور را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، امارت اسلامی افغانستان بسته شدن گذرگاه تورخم را «بدون هشدار قبلی و به بهانه‌های واهی» خلاف موازین اجتماعی و بین‌المللی دانسته و تأکید کرده مسدود ماندن این گذرگاه، باعث ایجاد تنش و ناراحتی تاجران، بیماران و سایر شهروندان شده است.

نورمحمد حنیف، رییس اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در ننگرهار گفته بود که این گذرگاه از سوی پاکستان مسدود شده و مقام‌های مرزی آن کشور از رانندگان افغانستان پاسپورت و ویزا درخواست می‌کنند.

او افزود که در پی این تصمیم، افغانستان نیز از رانندگان پاکستانی پاسپورت و ویزا درخواست می‌کنند و بدون آن به آنان اجازه‌ی ورود به افغانستان را نمی‌دهند.

از سویی‌هم، اتاق مشترک تجاری افغانستان و پاکستان اعلام کرد دولت اسلام‌آباد تمامی مسیرهای تردد به این کشور را به روی افغانستان مسدود کرده است.

خانجان الکوزی، عضو ارشد هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به رسانه‌ها گفت:«علاوه بر سایر گذرگاه‌های مرزی، متاسفانه «دند پتان» و «خرلاچی» هم از سوی پاکستان مسدود شده است».

وی افزود: «مسیر اسپین بولدک و چمن نیز نزدیک به دوماه است که همچنان بسته شده و «انگور اده» نیز به دلیل درگیری‌های قومی نیز همچنان بسته است. با این وضع بیش از ۹۰ درصد از مسیرها به سوی پاکستان بسته است.»

خبرگزاری فرانسه در اولین روز مسدود شدن این گذرگاه نوشته بود که صدها موتر باربری در دو سوی مرز گیر مانده‌اند.

گزارش‌هایی نیز وجود داشت که مرزبانان پاکستانی به بیماران بدون پاسپورت و ویزا نیز اجازه‌ی ورود به آن کشور را نمی‌دهند.

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.