وقت آن رسیده که مسلمانان واقعیت امت واحده را به نمایش بگذارند

هم‌زمان با گرامی‌داشت از دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی، علمای دین در هرات می‌گویند وقت آن رسیده که مسلمانان واقیعت امت واحده را به صورت واقعی به نمایش بگذارند.

این محفل از سوی شورای علمای شیعه هرات و شورای اخوت اسلامی هرات برگزار شده بود و در آن به شمول مسئولان سرکنسولگری ایران شماری زیادی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و دینی این ولایت حضور داشتند.

سخنرانان این محفل از قاسم سلیمانی به عنوان یک نیروی مقاوم علیه استکبار جهانی یاد کرده و تاکید بر همدلی و اتحاد بین مسلمانان کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی غلام‌محمد مصئون، عضو رهبری شورای اخوت اسلامی گفت که جهان اسلام نیاز شدید وحدت دارند و این تنها گزینه‌ی است که می‌تواند جنگ و ناامنی و نفاق را از میان آنان محو کند.

به گفته آقای مصئون سردار سلیمانی و خیلی از شهدای که در مقابل گروه‌های استکبار و استعمارگر مبارزه کرده با هدف اتحاد و یک‌پارچگی مسلمانان قدم برداشته‌اند.

وی علاوه کرد که نیاز است که مسلمانان در این برهه تاریخی وحدت واقعی را به نمایش بگذارند و واقعیت امت واحده را برملا کنند.

او همچنین گفت که دشمنان اسلام و در راس آن آمریکا زیر نام مبارزه با ترورزیم وارد کشورهای مسلمان از جمله افغانستان شده و جز تباهی، ویرانی و نفاق چیزی دیگری به میراث نگذاشته‌ اند.

آقای مصئون تصریح کرد که باید قدر شهداء را بدانیم و مسیر آنان را صادقانه ادامه دهیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات در این محفل گفت که  نقش سردار سلیمانی در از بین بردن ترورزیم منطقه‌ای تاثیر به سزایی داشته است.

به گفته آقای احمدی سردار سلیمانی در راه اتحاد و جلوگیری از ریشه‌یابی نقشه‌های شوم آمریکا و اسرائیل در کشورهای اسلامی، جان را در طبق اخلاص گذاشت.

وی افزود که آمریکا به طور مفتزحانه از افغانستان اخراج شد و در آینده نزدیک از تمام خاورمیانه به همت رزمندگان اسلام اخراج خواهد شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.