مسیر استکبار ستیزی سردار قاسم سلیمانی را مسلمانان تعقیب کنند

به مناسبت ایام وفات حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، همایش ” شهید سردار سلیمانی؛ قهرمان ناشناخته افغانستان” با حضور جمعی از فرهنگیان، دانشجویان و طلاب حوزات علمیه در سالن همایش های مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری جمهور، سید عبدالله نایاب، مسئول فرهنگی و اجتماعی تبیان در هرات گفت که در کنار حضور آمریکا و سازمان های بین المللی در افغانستان، سردار سلیمانی تلاش کرد تا نهادهای دینی و فرهنگی، مجاهدین، عالمان دین و شخصیت‌های ارزشی و دینی کشور که سالیان سال جهت آبادی و آزادی کشور مجاهدت نموده در صحنه بمانند.

همچنین وی علاوه کرد که  اخراج آمریکا از افغانستان و احتمال خروج آن از سایر کشورهای منطقه از پیامدهای شهادت سردار سلیمانی می باشد و مسلمانان با ادامه دادن مسیر آن بزرگ‌مرد در مقابله با استکبار ایستادگی کنند.

همچنین پوهنوال عبدالرحمن سلیم، استاد دانشگاه در هرات طی سخنانی گفت که سردار سلیمانی یک فرد جهانی است، فکر و اندیشه ایشان، فکر و اندیشه امت اسلامی بود و مبارزاتش هم در راستای اعتلای اسلام و امت اسلامی بوده است.

آقای سلیم افزود که ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا و دستور مستقیم رئیس جمهور آن کشور، عظمت و اهمیت شخصیت این شهید را نشان می دهد که چقدر استکبار جهانی از حضور ایشان هراس داشتند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که مردم افغانستان همواره به یاد این شهید خواهند بود و مدیون خدمات ایشان که در مسیر جهاد افغانستان و راهنمایی مبارزین کشور در مقابل استکبار جهانی انجام داد، می باشند.

در این همایش همچنین از حضرت زهرا (س) به عنوان یک بانوی بزرگ در جهان اسلام نام برده شده و از آن حضرت را الگوی یک بانوی شجاع، خدمت‌گذار و یادگار پیامبر در میان مسلمانان یاد کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.