وقت آن رسیده که با درایت و شهامت برای آبادی افغانستان کار کنیم و در کشور بمانیم

آمریت جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات همایشی تحت نام “می‌مانیم و می‌سازیم” را روز گذشته برگزار کرد.

سید حصین نعیمی، آمر جوانان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات هدف از برگزاری این همایش را حمایت از مردم عنوان کرده و گفت که این رسالت ما است که برای ایجاد امید و حمایت از جوانان کشور تلاش ورزیم.

در این همایش شماری از مقامات محلی، جمعی از فرهنگیان و تعدادی زیادی از جوانان حضور داشتند.

در این محفل مسئولان محلی هرات تاکید بر حمایت از نسل جوان، سرمایه‌های معنوی کشور و فراهم‌سازی زمینه خدمت گذاری به عموم مردم را داده و گفته‌اند که نباید افغان‌ها در این مقطع حساس، کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاهات و فرهنگ هرات در این همایش گفت که در طول سال‌های گذشته “غربی‌ها و افراد تحت نفوذ آن‌ها” به جای خدمت و ایجاد سهولت برای مردم، غارت‌گری و دزدی‌های ملیاردی از افغانستان انجام داده‌اند.

به گفته آقای حقانی، مردم افغانستان در حقیقت در طول سالیان گذشته در چنگال یک قشر فریب‌کار افتاده بودند که به جز خدمت به بیگانگان کاری دیگری در این کشور انجام نداده‌اند.

وی علاوه کرد که حالا زمان آن رسیده که با دستان توانمند مردم افغانستان و جوانان با درایت این سرزمین، برای آبادی و شکوفایی تلاش شود.

رئیس اداره فرهنگ هرات اضافه کرد حالا وقت آن رسیده است تا دست بدست هم داده بدون تعصب قومی و نژادی در آبادی کشور خود سهیم شده واز پیام عفو وبخشش ا.ا.افغانستان در جهت آبادانی کشوراستفاده به عمل آید.

همچنین مولوی شیراحمد عمار مهاجر، رئیس ارتباط خارجه هرات در این همایش با اشاره به اهمیت استفاده از نیروی تصیل کرده کشور در آبادانی افغانستان افزود که امارت اسلامی زمینه خمدت را برای جوانان افغانستان فراهم می‌کند.

وی گفت “ما دیدیم که غربی برای ما خدمت نکرده و هیچ‌ زمانی هم خدمت نمی‌کنند بلکه این تلاش شما فرهنگیان، اساتید دانشگاه، مسئولین معارف و تحصیل کردگان کشور است که جوانان افغانستان را از بحران بیرون می‌سازد و زمینه رشد و آبادانی کشور را فراهم می‌کند.”

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.