وقتی از وحدت حرف می‌زنیم یعنی وحدت جهان اسلام

به مناسب میلاد عظیم الشان اسلام(ص) و هفته وحدت اسلامی، سازمان نهضت اسلامی ولایت هرات مراسم با شکوهی را به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در این مراسم مولوی محمدمختار مفلح، رئیس این نهضت گفت: “هفته وحدت، محل آگاهی مسلمانان جهان برای یک دست شدن است؛ باید در این هفته اوج اقتدار اسلام و امت واحده را نشان دهیم.”

به گفته او، بدنه و پیکر جهان اسلام در سال‌های اخیر ضربات و زخم‌های سنگینی دیده و این ناشی از دوری کردن از وحدت بوده است.

او در گفته‌های خود امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی فراخواند و تاکید کرد با انسجامی که خدا و قرآن به آن دستور داده، باید توان عظیم اسلام را نشان داد.

آقای مفلح همچنین خاطرنشان ساخت که زخم‌های کشورهای اسلامی همچون فلسطین، با هماهنگی و اتحاد کشورها و فِرَق اسلامی تداوی خواهد شد.

از جانبی هم استاد عبدالمجید صمیم، استاد دانشگاه و کارشناس علوم دینی گفت که هفته وحدت اسلامی بهترین اتفاق در میان مسلمانان برای حل چالش‌ها است.

او می‌گوید در این اواخر ملت‌های مسلمان آسیب‌های زیادی را دیده‌اند و این ناشی از تفرقه‌هایی بوده که میان امت به وجود آمده است.

صمیم به این تاکید می‌کند که وحدت اسلامی نباید تنها به یک هفته خلاصه شود بلکه این هفته تلنگر و یک نشانی برای نهادینه شدن انسجام امت اسلامی است.

از جانبی دیگر عبدالله نایاب، مسئول مرکز فرهنگی – اجتماعی تبیان در ولایت هرات با تبریک فرا رسیدن ایام هفته وحدت و میلاد پر ارزش پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، همبستگی مسلمانان راه حل اصلی برون رفت از بحران‌های کشورهای اسلامی است.

آقای نایاب بیان داشت: “همانند آب و هوا که یک انسان به آن نیاز دارد، در حالت فعلی، وحدت هم لازمه اساسی یک جامعه قلمداد می‌شود.”

او می‌گوید جامعه‌ای که از وحدت و همدلی برخودار است، می‌تواند به رفاه، ارزش و عزت زیادی دست پیدا کند.

وی در ادامه بیان کرد که فکر و عقیده وحدت آمیز می‌بایستی توسط هر فرد جامعه اسلامی نهادینه شود و پس از آن است که همبستگی‌ها به صورت عمومی شکل می‌گیرد.

گفتنی است در این مراسم شمار زیادی از فعالان دینی، فرهنگی، استادان دانشگاه و مردم حضور داشتند.

سازمان نهضت اسلامی افغانستان از جمله نهادهای ارزشی در کشور است که بر روی مسائل عمده جهان اسلام، به خصوص افغانستان مطالعه می‌کند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.