وزارت خارجه: برای توزیع کمک‌های بشر دوستانه کمیته مشترک ایجاد می‌شود

وزارت امور خارجه کشور می‌گوید ادارات دولتی و نهادهای کمک رسان سازمان ملل به منظور هماهنگی بیشتر در توزیع کمک‌های بشردوستانه به ایجاد کمیته مشترک توافق کردند.
به گزارش خبرگزاری وطن24، وزارت امور خارجه می‌گوید نشستی به منظور هماهنگی در توزیع کمک‌های بشر دوستانه میان نهاد‌های کمک رسان سازمان ملل و ادارات دولتی کشور برگزار شده است.
حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگویی وزارت امور خارجه در توییتی گفته است که این نشست روز گذشته(چهارشنبه، 3 جوزا)، با حضور امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه کشور برگزار شد.
به بیان آقای ضیا، ادارات دولتی ضمن اعلام همکاری بیان داشتند که به منظور شفافیت‌ بیشتر کمک‌ها، هماهنگی با وزارت‌های مربوطه تقویت شده و اولویت‌های مردم افغانستان در طراحی و تطبیق پروژه‌ها در نظر گرفته شود.
او می‌افزاید که سرپرست وزارت خارجه هم در این دیدار گفت: « افغانستان با داشتن نیروی کار جوان و منابع طبیعی عظیم، ظرفیت منحصر به فردی برای توسعه و خود اتکایی دارد».
آقای متقی افزوده است که افغانستان شاهد چهار دهه جنگ بوده و برای تقویت نیاز به کمک دارد.
از سویی‌هم، مسئولان هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که روند توزیع کمک‌ها را به گونه‌ی مدیریت می‌کند که رشد اقتصادی افغانستان و فرصت شغلی را فراهم کند.
رامز الاکبروف، هماهنگ‌ کننده‌ امور بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد در افغانستان و معاون یوناما گفته است که افغانستان آباد و خودکفا هدف مشترک است.
این در‌حالی است که شماری از مردم در ولایت‌های مختلف کشور از بی‌توجهی نهادهای مدد رسان در توزیع کمک‌های ابراز نگرانی می‌کنند.
به بیان آنها مؤسسات کمک کننده در توزیع کمک‌ها به افراد بی‌بضاعت، شفافیت را در نظر نمی‎گیرند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.