وزارت خارجه افغانستان نماینده سازمان ملل را احضار کرد

وزارت خارجه با نشر اعلامیه‌ای گفته که تدامیچی یاماموتو نماینده سرمنشی عمومی ناتو در افغانستان را احضار کرده است.

یاماموتو توسط هارون چخانسوری سرپرست وزارت خارجه افغانستان احضار شده است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده که آقای چخانسوری مراتب اعتراض حکومت افغانستان را به نماینده سازمان ملل بخاطر دیدار او با عبدالله بیان کرده و گفته که دیگر موضوعات مربوط به انتخابات به پایان رسیده و محمد اشرف غنی رییس جمهور منتخب مردم افغانستان است.

بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه، یاماموتو گفته که سازمان ملل هیچ دولت موازی را در افغانستان به رسمیت نمی‌شناسد.

تدامیچی یاماموتو روز پنج شنبه با عبدالله دیدار کرده بود. دو طرف در این دیدار روی مسایل پیش آمده در وضعیت سیاسی کشور(ایجاد حکومت موازی) گفتگو کرده‌اند.

یاماموتو بر اتحاد رهبران تاکید کرده و گفته که آنان باید برای ایجاد حکومت همه شمول توافق کنند؛ زیرا تشکیل چنین حکومت برای روند صلح افغانستان نیز مهم است.

با این وجود، وزارت خارجه افغانستان گفته که دیدارها و گفتگوها درباره سیاست افغانستان نباید در تضاد با قانون اساسی و معیارهای بین‌المللی باشد.

آنتونیو گوتریش سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد نیز پیام تبریکی به مناسبت انتخاب دوباره محمد اشرف غنی به عنوان رییس جمهور افغانستان ارسال کرده است. بربنیاد اعلامیه، وزارت خارجه روز گذشته این پیام را به یماموتو نیز نشان داده است.

این در حالی است که آقای عبدالله نیز با اجرای مراسم تحلیف خود را برنده انتخابات اعلام کرد و گفته که حکومت همه شمول تشکیل می‌دهد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.