وحدت شیعه و سنی با حملات تروریستی از بین نمی‌رود

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، رویداد تروریستی شب گذشته در مرکز شهر هرات را که منجر به شهادت دو تن و جراحت شش تن شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، او در این اعلامیه بیان کرد: “با کمال تاسف که شام امروز، دشمنان مردم افغانستان با طرح ریزی و اجرای حمله خونین تروریستی در نزدیک تکیه امام هادی(ع)، در ناحیه دوم شهرهرات، عده‌ای از مردم بی‌گناه و رهگذران بی‌خبر را آماج قرار دادند و با این اقدام غیر انسانی و اسلامی شان دشمنی خود را با مردم به نمایش گذاشتند.”

مقام ولایت هرات در پیام خود اشاره کرده هدف اصلی فرد تروریست، حمله به مراسم مذهبی در مسجد امام هادی(ع) بود که با هوشیاری نیروهای امنیتی مهار شده است.

شب گذشته در این مسجد و تکیه خانه، مراسم عزاداری سالروز شهادت جانسوز حضرت امام رضا(ع) برگزار شده بود.

رحیمی در این نامه همچنین گفته است: “طرح ریزی و اجرای چنین حملات تروریستی و آماج قرار دادن مردم بی‌گناه اگر چه نیات شوم دشمنان که همانا ایجاد شکاف و اختلاف در بین فرق مذاهبِ با هم برادر می‌باشد را آشکارتر می‌سازد ولی برعکس تصور دشمن، پیوندهای دوستی و اخوت را بین برادران اهل تشیع وتسنن مستحکم‌تر ساخته است.”

والی هرات در خاتمه این اعلامیه از تمامی نیروهای درمانی هرات خواسته برای بهبود وضعیت زخمیان این حادثه تمام تلاش خود را به خرج دهند.

از سه سال قبل تا پارسال حمله به مساجد در هرات به شدت جریان داشت.

مسئولیت این حملات انتحاری و انفجاری را گروه تروریستی – تکفیری داعش بر عهده می‌گرفت.

با روی کار آمدن نیروهای محافظ مساجد، این روند تروریستی به شدت کاهش یافت تا اینکه دیشب مسجد امام هادی(ع) در ناحیه دوم مورد تهدید قرار گرفت.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.