واکنش آیت‌الله سیستانی به هتک حرمت قرآن کریم در سویدن

آیت الله سیستانی هتک حرمت قرآن کریم در سویدن را «اهانت‌آمیز» توصیف کرده و گفته آزادی بیان نمی‌تواند توجیه کننده هتک حرمت به مقدسات باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آیت الله سیدعلی سیستانی، مرجع شیعیان در عراق پنجشنبه شب با ارسال پیامی به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل با اهانت آمیز خواندن هتک حرمت قرآن کریم در سویدن، افزود: «احترام به آزادی بیان نمی‌تواند این رفتار شرم‌آور را که تعرض آشکار به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان است را توجیه کند».

آیت‌الله سیستانی ضمن ابراز انزجار از این اقدام و محکوم کردن رفتار اهانت‌آمیز، از سازمان ملل خواست تا تدابیر موثر جهت جلوگیری از تکرار چنین رفتارهایی را درپیش گیرد و کشورها را به تجدیدنظر در تصویب قانون‌هایی وادارد که وقوع این حوادث را مجاز می‌داند.

وی در پایان خواستار تحکیم ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان مختلف و برنامه‌های درسی فکری مبتنی بر حقوق و احترام متقابل برای همه شده است.

وزارت امور خارجه عراق هم شامگاه پنج شنبه در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم، سفیر سویدن در بغداد را احضار کرد و خواستار استرداد عامل این هتک حرمت شد.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص سویدن صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

در سایه حمایت پولیس سویدن، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض‌های مسلمانان هم با سرکوب روبرو شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.