والی غور: ملکیت‌های غصبی در این ولایت از نزد زورمندان پس گرفته می‌شود

والی غور در نشستی با حضور برخی ارگان‌های امنیتی و بزرگان اقوام، بر ضرورت بازپس‌گیری و جلوگیری از غصب‌ زمین‌ها و ملکیت‌های عامه تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌ای پولیس غور گفته که این دیدار روز گذشته شنبه، 27 جوزا، در مقر فرماندهی امنیه این ولایت برگزار شده است.

مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور گفته: «یکی از چالش‌های بسیار مهم که  در نتیجه فساد گسترده‌ی نظامی قبلی به میراث مانده است، موضوع  غصب املاک دولتی وغیر دولتی از سوی افراد و اشخاص خود سر می‌باشد».

وی تاکید کرده که اداره محلی غور مصمم است تا پس از وجود آمدن کمیته غصب و استرداد زمین‌های حکومتی، رهبری اداره محلی غور  در تلاش است، تا ملکیت‌های حکومتی را از غیر حکومتی تفکیک و مزارع غصب شده‌ی مردم فقیر  را از زورمندان گرفته به صاحبان اصلی شان برگرداند.

وی افزود که مردم «پوزه‌لیچ و تله» الی تصمیم بعدی حکومت حق ساخت و ساز خانه را در اطراف موسسه تحصیلات عالی غور را ندارند.

فرماندهی امنیه غور نیز بازپس‌گیری زمین‌های غصبی از نزد زورمندان را پیروی از فرمان رهبری امارت اسلامی و کاری برای تحقق عدالت در جامعه عنوان کرده است.

بزرگان مردمی غور هم از امارت اسلامی خواسته تا بر اساس شواهد آشکار و مطابق شریعت زمین‌های غصبی را به صاحبان و مالکان اصلی شان بازگردانند.

این درحالی است که در بیست سال گذشته یکی از مشکلات اساسی مردم بی‌بضاعت، عدم دفاع از ملکیت‌های شان و غصب از سوی زورمندان محلی بوده است.

حالا اما امارت اسلامی وعده می‌دهد که جلوی زورگیری را می‌گیرد و مدافع مظلوم است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.