واردات کالاهای مشابه ممنوع می‌شود

وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفته امارت اسلامی برای حمایت از صنعت گران واردات کالاهای مشابه به کشور منع می‌شود.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت به خبرگزاری وطن24 گفت: “امارت اسلامی برای بند کردن کالاهای مشابه برنامه‌های خاصی را روی دست دارد.”

او بیان کرد در همین زمینه مسئولان با کشورهای همسایه صحبت کردند و  واردات کالاهای مشابه را منع می‌کنند.

همچنان آقای عزیزی عنوان کرده است واردات کالاهای مشابه به صورت قاچاق هم به صورت قاطع منع شده و امارت اسلامی هم در این زمینه با جدیت کار می‌کند.

وی افزود مسئولان امارات اسلامی هم خواهان این هستند که صنعت گران در تولیدات داخلی به خود کفایی برسند.

او گفته افغانستان با این همه منابع نباید تولیدات ابتدایی مانند آیسگریم، دوغ و دیگر چیزا از کشورهای همسایه وارد کند.

در هیمن حال، حمیدالله خادم، رئیس اتاق‌های صنایع و تجارت هرات عنوان کرده است که در حال حاضر 75 نوع کالا، ولایت هرات به خود کفایی رسیده است.

او بیان کرد در حال حاضر مسئولان در زمینه واردات کالاهای مشابه فعالیت‌های را کردند و به مراتب نسبت به دولت سابق بهتر شده است.

وی می‌گوید در دولت سابق به دلیل فساد گسترده و کنترول و اجر نشدن قوانین 90 درصد کالاهای مشابه از خود بندرهای افغانستان وارد می‌شد.

آقای خادم عنوان کرد حالا دستور در تمام بنادر اجر می‌شود و هرگاه سیستم و قانون درست عمل شود هیچ گونه کالا مشابه وارد نخواهد شد.

رئیس اتاق صنعت اضافه کرد تاجران و صنعت گران از روزهای سخت خود در چند ماه گذشته عبور کردند و صنعت هرات و افغانستان روزهای خوبی را در پیش دارد.

این در حالی است که در گذشته به دلیل فساد و چالش‌های دیگر کالاهای مشابه از طریق بنادر افغانستان از کشورهای همسایه وارد می‌‌شد و همین مسئله باعث ضربه بزرگی به صنعت گران زده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.