هنوز اکثر کودکان غور به جای درس کار شاقه می‌کنند

مسئولان محلی در ولایت غور می‌گویند تنها 850 کودک کار شاقه از سطح شهر فیروزکوه جمع آوری شده است.

فضل الحق وحید، رئیس کار و امور اجتماعی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “اداره کار و امور اجتماعی ولایت غور 850 کودک کار را از سطح شهر جمع آوری کرده و برای آنان سرپناه ایجاد کرده است.”

او افزود برای این تعداد کودک تنها یک پرورشگاه 200 نفره موجود است و باقی‌مانده آنان در مراکز دیگر و یا در آموزش‌های فنی حرفه‌ای جذب می‌شوند.

به بیان وی همچنین بعضی از کودکان کار که توانایی و ظرفیت لازم را برای درس خواندن داشته باشند در بخش سکتور معارف شامل آموزش  پرورش می‌شوند.

وی علاوه کرد “متاسفانه بنابر نبود ظرفیت کاری و نبود بودجه در اداره کار و امور اجتماعی توانایی این نیست که از دیگر مناطق غور هم کودکان کار شاقه را جمع آوری کنیم.”

او تصریح می‌کند در ولسوالی‌های دور دست غور بیشتر کودکان مصروف کارهای شاقه و دهقانی هستند و از نعمت درس و تحصیل به دور می‌مانند.

ولایت غور از ولایت‌های هستند که هنور کودکان کار در سطح بالایی در آن موجود است و از این میان، تعداد زیاد شان از درس و آموزش به دور مانده است.

فعالان مدنی این ولایت با نگرانی نسبت به این مساله می‌گویند توجه دولت در راستای فراهم کردن زمینه آموزش برای کودکان غور اندک بوده و این شرایط محصول این بی‌توجهی‌ها می‌باشد.

این فعالان مدنی همچنین دلیل کار این کودکان را فقر و بیچارگی خانواده‌ها عنوان می‌کنند و می‌گویند “مجبوری کودکان را به کارهای شاقه وا می‌دارند.”

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.