«هنر در آیینۀ صلح»؛ نمایشگاه که می‌خواهد پیوند مردم با هنر را جان دوباره بدهد

نمایشگاه «هنر در آیینۀ صلح»، در هرات برگزار شد. در این نمایشگاه 90 اثر مختلف هنری از سوی هنرمندان و فرهنگیان هرات به مدت 10 روز به دید عموم گذاشته شده‌اند.

این نمایشگاه می‌خواهد با روایت زیبایی‌ها به سبک هنر، معنی واقعی صلح و آرامش را در قالب هنر، به مردم پیش‌کش کند.

مرکز فرهنگی – هنری استاد کمال‌الدین بهزاد در همکاری با برخی نهادهای دیگر، این نمایشگاه را برگزار کرده است.

نیک محمد مستمند، آمر انستیتوت استاد کمال‌الدین بهزاد هرات می‌گوید: «هدف از برگزاری این نمایشگاه، رساندن پیام مهربانی و صلح به مردم است و از این طریق می‌خواهیم پیوند هنر و جامعه را تحکیم ببخشیم.»

به بیان او، در رابطه با برگزاری این نمایشگاه گفتگوهای معنی‌داری با مسئولان مرکزی کشور داشته و آنان از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی استقبال می‌کنند.

هدف اساسی مرکز آموزشی – فرهنگی استاد کمال‌الدین بهزاد، از نظر این استاد هنر، رساندن پیام هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به جامعه است.

نمایشگاه هنر در آینۀ صلح پیام مهم دیگری هم دارد. خواسته تا داشته‌های فرهنگی – هنری افغانستان را در یک‌جا جمع کرده و به روایت زیبایی‌های آن‌ها بپردازند.

داشته‌های که سایه‌ای سنگین تحولات سیاسی – اجتماعی افغانستان طی سال‌ها باعث رکود بی‌سابقۀ آنان شده است.

حکمت‌الله غلامی، استاد مرکز آموزشی کمال‌الدین بهزاد هرات می‌گوید که در نمایشگاه «هنر در آیینه صلح» تلاش شده داشته‌های مختلف فرهنگی – هنری افغانستان به نمایش گذاشته شود.

او گفت: «هدف اساسی این است تا جان تازه به هنر داده شود و طرفداران آن دوباره در جامعه افزایش یابد.»

به بیان آقای غلامی، یکی از هنرهایِ که نسبتا در رکود قرار گرفته، هنر سفالگری است؛ به عقیده‌ی او، برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی یکی از راه‌هایی زنده کردن دوباره این هنر با قدامت در کشور است.

مرکز آموزشی استاد کمال‌الدین بهزاد در هرات سالانه ده‌ها دانشجو در بخش‌های مختلف تقدیم جامعه می‌کند.

مسئولان این مرکز آموزشی تاکید می‌کنند که قصد دارند دور جدید از فعالیت‌های ارزنده‌ی هنری را با پیوند دادن مردم به هنر آغاز کند.

هدف نهایی هم زنده کردن هنر در افغانستان و برگرداندن دوره‌ی شکوه فرهنگی – هنری در این حوزه تمدنی است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.